10 Kasım 2015 Salı

BENGÜ'nün DOĞUM GÜNÜ PASTASI





Aile dostları toplandık.Eşimin üniversite yıllarında kurduğu dostluklar herbirimizin evlenmesi,çoluk çocuk derken kalabalık bir aile olduk.

Bizde toplandık.Bengü'nün doğumgününü de kutladık.Çok çocuk vardı.İsim yazmak istemedim,hepsine üflettik mumları..Pek güzel oldu.

İki ayrı pandispanya yaptım.Biri kakaolu diğeri sade.Sade ile kakaolu arasındaki tek fark kakaoluya 25 gr kakao konularak un miktarı 25 gr azaltılacak.24 cm kelepçeli kalıp kullandım.

İyi bir pandispanyanın tek çaresi bıkmadan usanmadan çırpmak.Benim hala bir makinam yok ve el mikseri ile en az 1o dk çırpıyorum.Kıvamı şöyle kontrol edebilirsiniz: Eğer mikser ucunu havaya kaldırdığınızda kaba akan hamur hemen şeklini bozmuyorsa olmuştur.Mesela harf yazın ve ne kadar sürede yazının kaybolduğuna bakın.Yoğun olmalı.

İki krema yaptım,beyaz ve çikolatalı.




ÇİKOLATALI PASTACI KREMASI


750 ml süt
100 gr şeker
4 yumurta sarısı
50 gr un
45 gr bugday nişastası
1 çimdik tuz
100 gr bitter çikolata
50-75 gr tereyağ

İnanılmaz lezzetli bir krema.Yasemin'ciğimin tarifi.

Yumurta sarısı,şeker,un,nişasta,tuz  iyice karistir.
Sütü kaynama derecesine dek ısıt.
Birazını una kat ve kariştir,iyice ez.
Ocağa tekrar al,kaynayan süte ilave et ve muhallebi olana dek karıştır.
Tepsiye yay,soğumasını sağla.
Ayrı bir tavada tereyağı erit,içine çikolatayı kat.soğumaya bırak.
Soğuyan muhallebi ile tereyağlı çikolatayı en az 5 dk mikserle çırp.

Tereyağ yerine 100 gr krema kullanabilirsiniz.O zaman da ısınan kremada çikolatayı eritin.
Çikolata  miktarını azaltıp kakao ilave edebilirsiniz.



BEYAZ KREMA

Bunu çok  yumurtalı olmasın diye pastacı kreması yapmadım.

  • 1 yumurta
  • 500 ml süt
  • 2 yk dolusu un
  • 1 yk  dolusu nişasta
  • 5 yk toz şeker
Bunlardan katı kıvamlı muhallebi pişecek.
Soğuyunca içine 1 paket krem şanti -toz halinde-yoksa 50 gr tereyağ koyularak 5-10 dk çırpılacak.
Nefis..İsterseniz 1 limon kabuğu rendeleyebilirsiniz.

Kekleri 4 kat'a böldüm.Beyaz üzerine kakaolu,kakaolu kek üzerine beyaz krama sürerek pastayı tamamladım.Yüksek bir pasta oldu.Öyle olamsını istiyordum zaten.

Üzerini 200gr çikolata ve 200 gr krema ile hazırladığım ganaj ile kapladım.
Sonrası şeker hamurunun marifeti.
Butik pastalarıma göz atarsanız daha ayrıntılı tariflere rastlayabilirsiniz.

Sevgiyle kalın.
:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...