2 Eylül 2015 Çarşamba

KAVANOZDA KIŞLIK DOMATES SOS VE MENEMEN



Uzuunn bir aradan sonra merhaba.Malesef hem kendimle hem de ailemle ilgili sağlık sorunları nedeniyle epey ara vermek zorunda kaldım.Nasıl bir vicdan azabı anlatamam.
Sayfa takipçilerimde çok özür diliyorum.

Yeni döneme kışlık hazırlıklarla başlayalım istedim.Hafta sonu semt  halinden aldığım mis kokulu domatesleri kışa hazırlamak yorucu ama keyifliydi.E kışın mis kokulu menemen yemek istiyorsak ..değil mi..Aslında domatesler 2-3 kilo alınarak arasıra yapılsa da olur ama ben bi seferde halledeyim isteyince ve bunu da hafta içi mesai dönüşü yapmaya kalkınca epeeeyce yorucu oldu.Canım kızım Zeynep ve  sevgili eşimin de yardım larına rağmen gece yarısına yakın bitti.Gözünüz korkması sakın,siz az yaparsınız olur biter.Hadi başlayalım.

Menemenlik domatesler için domatesin kabuklarını  soyuyorum.Ben yaklaşık 30 kg domates aldım.Stıcının tavsiyesi üzerine 2 gün balkonda güneşte beklettim.Hakikaten daha kırmızı,daha yumuşamış ve kokulu oldular.Tabi daha tam olmadan dalından koparılan domatesler ancak kendine  geldi.Bilginiz olsun diye söylüyorum,30 kg domatesten 25 kg kullanmışımdır.14 büyük kavanoz(1 lt)  menemenlık   ,menemenlik için soyulan domates kabuklarından 2 büyük kavanoz domöates suyu,ve ayrıca yaklaşık iki kg kırmızı biber(kapya) kullanarak hazırladığım  yemeklik  soslardan da irili ufaklı 10 kavanoz oldu.

bu bitmemiş hali,buraya daha biberli soslar gelecek,daha güzel resim çekemedim,vaktim olmadı malesef  :)




MENEMENLİK


Yapalım hadi:

Domates
Bir kaynar su tenceresi ocakta duracak
Bir soğuk su kabı
tuz
1,5-2 kg kadar ince kıl biber(menemenlik için,miktar zevkinize kalmış)
sıvıyağ

teşkilat...  :)

  • domatesler yıkanır
  • kaynayan suya atılır
  • 2 dk sonra alınarak soğuk suya alınır
  • kabuk kolayca soyulur(soyulmuyorsa sıcak suya yıne atın)
  • soyulan domatesler küp küp menemenlik doğranır
  • sivri biberler yıkanır
  • minik doğranır
  • tencerenin dibini 1 parmak kapatacak sıvıyağ kızdırılır
  • biberler kokusunu salana dek pişirilir(çok da öldürmeyin bence)
  • içine domatesler eklenir.
  • yemeklik ayarında tuz konur
  • 10-15 dk kaynatılır.
  • kavanozlara doldurulur
  • kapak sıkıca kapanır ve ters olarak  soğumaya bırakılır.
Bu arada kapakların yeni olmasına dikkat edilir,ben kapakları kaynatıyorum ve onları da kaynar  sudan alıp kavanoza kapatıyorum.

Bu işlem domatesler bitene dek yapılır.Tabi bizim evlerimizde büyük tencereler olmadığı için ben bu işlemi aynı anda iki tencerede yaptım.

Çıkan domates kabuklarını el blendrından geçirdim.Süzgeçten süzdüm, eski usul :) , sonra onu da kaynattım ve kavanozladım.Kışın mis gibi  domates çorbası yapmayı planlıyorum.İki büyük ve bir küçük kavanoz oldular.



KIRMIZI BİBERLİ DOMATES SOS

  • domates
  • kırmızı biber
  • tuz
biberlerin domatesle buluştuğu an.. :) kıvam harika

Oranı için şöyle söyleyebilirim.Domatesin yarısı kadar biber olsun.2 kg domatese 1 kg biber gibi.İlla da bir oran olmasa da olur.Domates  baskın olsun diyorsanız biberi az  tutarsınız.Yemekler  ve bulgur pilavı için harika oluyor.
Benim rondomun bıçağı kırıldı.O sebeple çiğden rondolayıp pişiremedim.Önce pişirdim sonra el blendırından geçirdim.Gayet de pratik oldu.Çünkü rondo haznesine az az koyana kadar bir seferde düdüklüde 10 dk pişirdi.Yumuşayınca el blendırı ile ezip kaynattım.

Aaa farkında olmadan anlatmışım.   :)

  • domatesler 2-3 e bölünür
  • kırmızı biberler iri doğranır(pulları alınır)
  • düdüklüye konan domates ve biberler susuz 10 dk pişer.
  • soğumadan blendırdan geçirirlir
  • bulamaç   olunca ocağa alınır 10-15 dk kaynatılır.
  • yemeklik kıvamında tuz ilave edilir
  • kavanozlanıp,kaynar kapaklar sıkıca kapanıp,ter s çevrilen kavanozlar soğumaya bırakılır.
Evet, meraklısına kolay elsin.Afiyet bal şeker olsun.Mis koksun.  :))
Sorularınızı isterseniz buradan isterseniz facebook sayfamdan sorabilirsiniz.Beğenirseniz ve paylaşırsanız sevinirim.
Buraya gelmişken sayfamda biraz gezinin derim ben.Mesela menemenle yemek için sıcak ekmeklerinizi de kendiniz yapmaya ne dersiniz.

Elinizi  korkak alıştırmayın.  :)  Siz de benimle paylaşın deneyimlerinizi.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...