5 Mayıs 2015 Salı

MOZAYİK PASTA



Eskilerden bir klasik.Pasta  börek çeşitlerimizin bu kadar çok olmadığı günlerde yapılırdı.Çok severdim hala da çok severim.




  • 300 gr pötibör bisküvi( yarısını çifte kavrulmuş koyarsanız daha güzel oluyor)
  • 200 gr eritilmiş tereyağ
  • 3 yumurta beyazı
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1  dövülmüş avuç fındık yada ceviz
  • 2 paket vanilya
Yapılışı

  • bir kapta bisküvi hariç tüm malzemeler karıştırılır.Aman yağ sıcakken içine yumurta beyazlarını katmayın sonra pişer!  :)
  • oluşan sıvı karışıma bisküvileri  iri iri parçalayarak atın.
  • güzelce kharmanlayın.
  • ben baton kek kalıbı kullandım.Strec film ile kapladığınız kalıba karışımı dökün.Bastırarak yayın.üzerini de strecleyin ve buzdolabında bekletin.Eskiden buzluğa konurd ama ben koymuyorum.
Üzerine çikolata sos dökerek servis edilirse tadına doyum olmaz.Ya da alternatif öneri olarak üzeri hindistan cevizi ile kaplanabilir.


Çok basit ve lezzetli bir ikramlık.Afiyet olsun.
:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...