11 Şubat 2015 Çarşamba

MISIR UNU HELVA








Bu helvayı ilk kez denedim,hep anneciğim yapardı bize.Bu sefer yemeğe gelen misafirlerime tatlı olarak helva yapıyım  istedim.

Güzel..Hafif..

Mısır unu özel..Fırınlanmış mısırdan elde edilmiş ,değirmende öğütülmüş mısır unu.Annem sağolsun,memleketten geldi.Hazır mısır unlarından nasıl olur bilmiyorum ama ben olsam gene de denerdim. :)

Nasıl yapmışım bakalım..



  • 2 su bardağı mısır unu
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı şeker (ya da siz damak tadınıza göre ayarlayın..)
  • 1 su bardağı süt  (yerine 200 cc krema olabilir)
  • 1 su bardağı  su
  • 1 bardak iri dövülmüş fındık
  • 250 gr  tereyağ,azcık sıvı yağ
Yaparken;
  • yağı eritelim.
  • un ve irmiği ekleyelim
  • rengi dönene dek sürekli karıştırarak kavuralım.
  • mis gibi kokarken içine fındığı ekleyip biraz da böyle kavuralım.
  • içine şeker,su ve  sütü katalım.






Şimdi: kıvam çok önemli,çünkü durdukça çekiyor.Ben biraz yumuşak sevdiğim için muhallebi kıvamına gelene dek süt ekledim.Su ve şeker yerine de dolapta olan kaynamış şerbetimden 1,5 bardak koydum.Bu kısımlar sizin damak tadınıza ve zevkinize kalmış.
Sonra kapağı kapattım ve 5 dk dinlendirdim.
Sonra tepsiye döktüm.
Sıcak yemeye bayılırım.Harikaydı.
Soğuduktan sonra içinde tereyağ olduğu için sertleşiyor haliyle,mikrodalgada biraz ısıtarak servis edebilirsiniz.

Kolay gelsin.
Sorular,öneriler  ve yorumlar için kayıtlı takipçim değilseniz  anonim izleyici olarak yorum yapabilir ya da facebook  sayfamdan bana ulaşabilirsiniz.Sevinirim.

:))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...