3 Şubat 2015 Salı

HARDALLI PATATES SALATASI





Muhakkak denemeniz gereken bir tarif diyorum,başka da bir şey demiyorum!

Hamarat arkadaşı Yasemin'in tarifi.Ben de geçen hafta misafirlerime Yasemin ile birlikte hazırladım.
Çocuklar ve misafirlerim bayıldı.Benden söylemesi.


  • 5 adet  haşlanmış patates
  • 1 çay bardağı mayonez
  • 1 yemek kaşığı hardal(acısız)
  • 2-3 yemek kaşığı  elma sirkesi 
  • 1 küçük  kuru soğan
  • 1 adet yeşil elma
soğanlar gayet ince kıyılacak, elmalar da şekildeki gibi olacak..  


Yapalım:
  • patatesler soyulup ikiye bölünür ve bol tuzlu suda haşlanır.
  • soyulup soğuyan patatesler iri küp doğranır.karıştırıken hış olsun istemeyiz di mi?  :)
  • ince ,neredeyse zar şeklinde,yarım ay doğranmış (bir daha ikiye de bölebilirsiniz yarım ayları) kuru soğan az tuz  ve üzerine çıkacak kadar elma  sirkesine yatırılır
  • bu arada mayonez ve hardal iyice çırpılır.rengi tatlı bir sarı olmalıdır.hardal azar azar ilave edilmeli ve tadı kontrol edilmeli,acı olmasın ve çok baskın hardal tadı olmasın diye.
  • servis kabına alınan  patatese üzerine sirkeli suyun fazlası dökülen (soğanı sıkmaya gerek yok ) soğan , yine dörde bölünerek ince dilimlenmiş elma eklenmeli .
  • en son mayonezli hardal karışımı eklenerek,çok hırpalamadan (patatesler ezik büzük olmasın) karıştırmalı.
  • Son olarak tuz,mayonez ve hardal ilavesini damak tadınıza göre yapabilirsiniz.

Süslemesi  olmayan sade ve leziz bir salata.

Evet,  denemek isteyenler için hazırladığım anlatım burda bitti.Sorularınızı bana isterseniz burdan isterseniz facebook daki sayfamı beğenerek ,oradan sorabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...