13 Şubat 2015 Cuma

ELMALI TART





Sanırım sitemde bir elmalı tart tarifi daha var.   :) Olsun. Bu kalıpları arkadaşım için almıştım,ama denemeden vermiyim dedim.  Benim kalıplarım kenarı tırtıklı ama daha büyük,bunlar tek kişilik.Ben çok beğendim.
Denerseniz,siz de beğeneceksiniz ..Eminim.

Genelde elmalı iç harcı tarçını koymaksızın bolca hazırlayıp ,yani elma ve şekeri beraber pişirerek buzluğa kaldırıyorum.onra buzu çözüp tarçın ve fındığını ekliyorum.Pratik oluyor.Burada da öyle oldu,harcım vardı,azıcık hamur yoğurdum ve bu sevimli elmalı tartları yaptım.

  • 4-5  adet soyulmuş ,küp küp doğranmış elma,isteyen iri rendeleyebilir
  • 3 -4 yemek kaşığı toz şeker,isteyen daha az yada daha çok koyabilir
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 4 yemek kaşığı dolusu iri dövülmüş kavrulmuş fındık,yoksa kavrulmamış da olur
Bu malzemeler iç harcı için.

Harcı hazırlamak için  tavaya doğranmış elmalar alınır,şeker ilavesi ile suyunu salıp çekene dek pişirilir.Çok ölmesinden ben hoşlanmıyorum,çünkü fırında da pişmeye devam ediyor.Ocaktan alınır,soğumaya bırakılır.Soğuyan elmalara tarçın ve fındık karıştırılır.



Tart hamuru malzemeleri 

  • 125 gr margarin ya da tereyağ(ben tereyağ kullandım)
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 buçuk yemek kaşığı toz şeker
  • yarım çay bardağı soğuk su
  • bir çimdik tuz
  • 2,5 su bardağı un





  • Yumuşak bir hamur hazırlanır.Temiz bir poşete konulur.
  • Buzdolabında yarım saat dinlendirilir.
  • Sonra poşetin içindeyken merdane ile yarım parmak kalılığında açılır.
  • Kalıpla kesilir.(bardak da işinizi görür) 
  • Çatalla birkaç yerden delinir.
  • Harcı konur.
  • Üstü kafeslenir.
  • 170 derecede kızarana dek pişirilir.
Kolay gelsin.
Afiyet bal şeker olsun
Kalın sevgiyle.

Facebookda da varım..  :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...