8 Ocak 2015 Perşembe

YENİ YIL PASTAMIZ!!




Yeni yıl geldi ve geçti bile.. Arkadaşlarımızla toplandık,bol sohbetli -tv siz-  bir yılbaşı akşamı geçirdik.Çoluk çocuk çok keyifliydi doğrusu.Bize ev sahipliği yapan sevgili Pınar ve Hakan'a tekrar teşekkür ederim.
Ben de giderken çocuklar mutlu olsun diye popkek ve çikolata kremalı bir yaş pasta yaptım.
Kek kakaolu pandispanya tarifinden uygulandı ve üç kata bölündü.
Krema için  çikolata ganaj hazırlandı.

400 gr çikolata
400 gr krema

Krema kaynama sıcaklığına kadar ısıtılır.Ocaktan alınır.İçine küçük parçalara ayrılan çikolata konur ve karıştırarark iyice eritilir.Sürülme  kıvamına gelene dek soğutulu.Bir  gece bekletilirse buzdolabında iyice sertleşir.Rahatça sürebilmek için mikserle çırpmak işe yarar.




Kek aralarını çilek reçeli suyu ile ıslattım.,
Bol krema sürdüm.
Üç katı da  koyduktan sonra pastanın  üzerini ve etrafını krema ile kapladım.1-2 saat dolapta dinledirdim.

Üzerini beyaz şeker hamuru ile kapladım.

Dekorasyon kısmında sevgili kızım,tatlı kuzum Zeynep'im de  bana yardım etti.
Aslında ortasına da bir yıldız üzerinde 2015 yazmıştık ama on un  resmini çekmeyi unutmuşum.

Böyle bir pasta için 1 kg şeker hamuru yeter.



Mutlu bir yıl dilerim hepimizee....  :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...