23 Ocak 2015 Cuma

RAVYOLİ (italyan mantısı)






Bizim ca-nım mantımız varken ravyoli de nerden çıktı demeyin.Geçenlerde bir sitenin indiriminde ravyoli kalıplarını gayet uygun fiyata gördüm.Ve onları pasta işinde de kullanabileceğimi de düşünerek aldım . Denemek lazım diye işe  giriştim.

Hamur için..

  • 500gr un  ,(4.15  su bardağı)
  • 20 gr tuz (5 çay kaşığı silme)
  • 2 yumurta  (100 gr)
  • su 150 gr  (1,5 çay bardağı)
Tarifi uyguladım,yumurtam küçük geldi sanırım (tartsaydım anlardım,büyük hata! ),hamur toparlanamadı,kuru kaldı.Bir yumurta daha kırdım ,gayet güzel oldu.Az da un eklense olurmuş ama hamur açarken de unlanıyor ya, biraz bol unla açtım,tam geldi.



Malzemelerle özlü bir  hamur yoğurulur.Ne demek özlü hamur,özlü hamur elin ayası ile bastıra bastıra,çekiştire çekiştire 5- 10 dakika tezgahta hamuru yoğurmak demektir.Sonra bu hamuru 4 parçaya ayırdım.Nemli bez altında 1 saat beklettim.Çok güzel bir hamur oldu.Oklavayla çok rahat açıldı.Açması nasıl keyifli olduysa artık   :)  hatta ben ince bile açmışım,az daha kalın  bırakılabilirmiş.




İçi için:
  • 250 gr kıyma
  • 2 çorba kaşığı sıvı  yağ
  • 3-4 soğan
  • maydanoz
Soğan ince kıyılıp yada rendelenip diyordu tarif,ben kıydım ve sıvı yağda pembeleşene dek soteledim
Soğuyunca içine kıyma (çiğ) ,baharat ve maydanozu koydum.Lezzetli bir iç oldu.Ravyoli de parçalar büyük olduğu için iç de bol konuluyor ve yerken et lezzeti alınıyor.


İki metod kullandım.
Birincisi ravyoli kalıplarım.Biri üçgen biri kare dilimli.
Diğer metod ise açılan yufkaya sık aralıklarla kıymayı paylaştırıp,diğer açılan yufkayı üzerine kapatmak ve tırtıklı rulet bıçakla kesmek.

daha sık yerleştirmeliymiş kıymaları...


İkisi de gayet kolay ama kalıplı olan daha oyalayıcı tabii ki,çünkü bir seferde 12 tane hazırlanabiliyor.ama yapması çok keyifli,ben zevkle yaptım.

Şimdi de yapamadıklarımı söyliyim:  :)
  • her iki metod ile yaparken hamurlar yapışsın diye kenarları hafif ıslatmalıydım,unutmuşum,haşlanırken açılanlar oldu.Çocuklar ve eşimim  biraz latife yaptılar bana ama güle eğlene yedik.Ben tadını çok beğendim.
  • çocuklar bizim mantı gibi üzerine sos  ve sarımsaklı yoğurt istediler.Oysa üzerine sade tereyağ ve kırmızı biber yaksam ve makarna gibi yesek daha farklı bir lezzeti olurdu ve adına yakışan servis olurdu ama bir sonraki sefere inşallah.
Evet,  denemek isteyenler için hazırladığım anlatım burda bitti.Sorularınızı bana isterseniz burdan isterseniz  facebook daki sayfamı beğenerek ,oradan sorabilirsiniz.

Sevgiyle kalın.

Belgin Anne  ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...