29 Ocak 2015 Perşembe

MISIR EKMEĞİ





Karadenizli bir blog sahibi olarak çok geç kalmış bir tarif.Her yaptığımda  ya resim çekmeyi unutuyorum ya ölçmeyi.

Geçen hafta sonu arkadaşlara karadeniz menülü yemek hazırladım.karalahana sarması-ki hala onunda tarifi yok sitemde :( -   hamsi ,istavrit tava,mısır ekmeği,annemin meşhur mısır unlu helvası turşu kavurması..

Ekmekleri de ben yaptım.Güzel bir akşam yemeği geçirdik.

Evet,  anlatmaya başlayabilirim.
benim mısır unum hazır satılanlar gibi ince un şeklinde depil,hala değirmende öğütülen eski usul mısır unu.Mısırlar tabii ki annemin bahçesinden.

Yapımı gayet kolay.

  • 3 su bardağı mısır unu
  • 1 su bardağı buğday  unu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1tatlı kaşığı toz şeker
  • 1paket kuru maya



Unlar yoğurma kabuna alınır
üzerine tuz,şeker,maya konur
2,5 su bardağı soğuk su ile yoğrulur.
hamur yumuşak hatta lapa kıvamında olmalıdır.
mayalamaya bırakılır
yaklaşık 1 saat sonra  hamur pişirme tepsisine alınır.benim tepsi 26 -28 cmlil aliminyum tepsi.
içine yağlı kağıt serilir.
tepsiye dökülen  hamur yaklaşık  1 saat daha mayalandırılır.
mısır ekmeği normal ekmek gibi çok kabarmaz zaten.
üzeri arzuya göre süslenir.
iyice kızarana dek 200 derecede pişirilir.

afiyet olsun..

Evet,  denemek isteyenler için hazırladığım anlatım burda bitti.Sorularınızı bana isterseniz burdan isterseniz  facebook daki sayfamı beğenerek ,oradan sorabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...