21 Ocak 2015 Çarşamba

CEVİZLİ TARÇINLI KEK





Tarçın nasıl mübarek bir baharat..  :)  Tadına da bayılıyorum kokusuna da. Tatlıya da yakışıyor tuzluya da!! Sana şükürler olsun yarabbim, sayısız nimetlerin için.

Bu kek benim mutfağımın klasiklerinden.Epeydir yapmamışım .Eşim pek sever.Geçenlerde bahsi geçti.Ben durur muyum? Hemen proğrama dahil ettim.Dün akşama işten dönünce yaptım.

Her zaman ölçüp biçmiyorum  , el ayarlı yapmayı seviyorum. Bu sefer ki tarif de öle olacak  ama verdiğim ipuçları sizi mükemmel keke ulaştıracak.Hiiiççç endişe etmeyiniz efendim..

Şimdi; ben sabah işe giderken tereyağı ve yumurtaları dışarı çıkarmıştım.Dolayısıyla ikisi de kek için uygun sıcaklıktaydılar.


  • oda sıcaklığında 200 gr tereyağ
  • 8 yemek kaşığ toz  şeker
  • 4 yumurta(büyük olsa 3 yeter,benimkiler pek küçükmüş)
  • 1 vanilya
  • 1 kabartma tozu
  • 1 paket(5 gr) karbonat
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı zencefil
  • 1çay kaşığı ucu zerdeçal
  • 1 çimdik tuz
  • 1 avuk dolusu gayet iri ufaklanmış ceviz
  • 2-2,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı süt
Yuvarlak kalıp için ilave malzeme:
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1avuç üzüm
  • 2-3 tane minik doğranmış kuru  incir
Ben ne yaptım:
  • Tereyağ ile şekeri iyice çırptım
  • yumurtaları tek tek  (herbiri en az 30  sn  çırpılcak) ekledim
  • vanilya,baharatlar ,kabartma tozu,karbonat ve cevizi ekledim.
  • unu koydum
  • en son sütü yavaş yavaş ve çok karıştırmadan karışıma ekledim.
  • kıvamı bulamaç gibi olmalı,kaşığa alınca hamur bıraklıdığında lap diye düşmeli.
  • yağlayıp unladığım baton kalıba döktüm.



Yuvarlak kalıp için,
  • kalan hamura üzüm,incir ,portakal kabuğu rendesi ekledim.
  • yaklaşık 20 cm kalıbımı yağladım unladım ve hamuru ona yaydım.Biraz ince oldu ama bana yetti.  :)


Her iki kalıbı da aynı anda 180 derece önceden ısıtılmış fırına koydum.Tabi yuvarlak kalıp daha önce pişti(ince hamur olduğu için ),baton kalıbı da 15 dakika daha,üzeri iyice kızarana dek pişirdim.Tabi içine çubuk sokarak kuru çıkmasına göre pişme kontrolü de yaptım.

Pişerken yaydığı koku  muhteşemdi.

Şimdiden ellerinize sağlık..

Kalın sağlıcakla. :)

Belgin Anne ..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...