24 Kasım 2014 Pazartesi

SU BÖREĞİ








 Sonunda denedim. İyi ki de denemişim.Pek güzel oldu.Tek başına zor olur diye düşünüyordum,yanılmışım. Sadece  bir  tepsi yapınca  ve makarna makinasıyla açınca ,gayet kolay oldu.Aslında makineye de gerek yok,bezeleri küçük tutarsak, ille de düzgün yuvarlaklar açmak zorunda değiliz annelerimiz gibi.Parçalar halinde de yerleştirebiliriz.Zaten makine de dikdörtgen açıyor,hatta kolay haşlayabileyim diye , ben uzun parçaları da böldüm.Bu  tariften tam bir tepsi çıktı.
Tarifi rahmetli Cemal Türkan 'ın kitabından aldın.Kitaplarımı tanıtan bir sayfa hazırlamayı düşünüyorum.Pek yakında inşallah.







Kitapta tarifler hem  gr hem de bardak ölçüsü  ile var. Ben tartmayı tercih ediyorum.Tarifte 4 yumurta (200 gr ) yazıyordu,benim yumurtalar iriymiş, 3 tanesi 200 gr geldi.İyi ki de tartmışım,ben 3 yumurta kırdım ve hamur çok güzel oldu.


  • 3-4 yumurta(200 gr)
  • 500 gr un
  • 4 çay kaşığı tuz
  • yarım çay bardağı su 
  Bu  malzemelerle sert bir hamur olacak ve 4-5 dk yoğrulacak.yarım saat dinlendikten sonra hamur 10 bezeye ayrılacak.

Her beze 1,5 mm kalınlığında açılacak.Bn makarna makinasının önce 3 ayarı ile hamuru biraz açtım sonra 5 ile,sonra 6 açma ayarı ile incelttim.Büyük kolaylık.

Yayınlamaya firsat bulamadım  ama bir de taze makarna denemem var,  gayet başarılıydı.  :)

Açılan hamurlar tuz ilave edilmiş yaklaşık 4 litre suda 1-2 dk haşlanacak,sonra yine tuz ilave edilmiş soğuk suya alınacak.

Soğuk sudan sıvazlanarak alınan hamurlar tepsiye büzülerek yerleşecek.

Ama en alta ve en üste  kuru  yufka sermek gerekiyor.

Veee her katın arasına eritilmiş tereyağ gezdirilecek..  :)

5 beze bittiğinde bol peynir döşenecek.Arzu eden kıymalı ya da maydanozlu peynir koyabilir.
Diğer bezeler de aynı şekilde hazırlandıkta sonra,üzerine bir yumurta sarısı az sulandırılarak sürülecek.Çekerek pişmesi için dilimlenecek. Kızgın fırında 180 derecede altı üstü kızarana dek pişirilecek.Yaklaşık 1 saat.





Afiyet olsun.

Sorularınız ve yorumlarınızı bekliyorum. 

Kalın sağlıcakla.

1 yorum:

  1. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...