18 Kasım 2014 Salı

SARI MERCİMEK ÇORBASI




Mercimek çorbası  tarifi var blogda.Ama bu sarı mercimek.Ben çok beğendim.Arasıra yapsam da salçalı mercimek çorbası sevmiyorum.Ezogelin  çorbasına çok yakışıyor .Arasıra ben de salçalı yapsam da tercihim sarı çorbadan yana.Sarı mercimekle istenen -aranan sarı renkli çorbam pek güzel oluyor.

Resmi çok iyi çekememişim,akşamları ışık ayarlamak çok zor oluyor.Hele de benim gibi zamanla yarışan biri için.Resim olmadı ama tadı .. nım nım nımmm... :))





Yapalım hemen..


  • 1 su bardağı sarı mercimek
  • 1 iri doğranmış iri soğan 
  • 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek  kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı un
Şimdi!
  • mercimeği bol su ile yıkayalım.
  • tencereye (ben düdüklü kullanıyorum)  sıvıyağ koyalım,soğanı bir-iki çevirelim.
  • Mercimeği ve 4-5 su bardağı suyu ekleyip iyice pişirelim .Benim düdüklü eski,20 dk pişiriyorum en az.
  • El blendırı varsa onunla  yoksa eski usul süzgeçten geçirme yöntemiyle çorbamızı ezelim.
  • Ayrı bir tavada tereyağ ve unu kavuralım

  • Çorbamıza ekleyelim.Güzelce karıştıralım.
  • Bu kısım önemli çünkü çorbamızın kıvamı burada ayarlanacak.
  • Verdiğim ölçüleri tabii ki baz alın ama asıl ölçü sizin damak tadınızda ve elinizde.
  • En az 10 dk daha kaynatın.
Ben genelde suyu az fazla tutmayı seviyorum (o sebeple 4- 5 dedim) Haşlanan çorbanın kıvamına göre de daha fazla yada daha az un kavuruyorum.Çünkü her mercimek aynı ölçüde su çekmiyor.
El ayarı önemli..

Kalın sağlıcakla.
:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...