14 Kasım 2014 Cuma

PATATESLİ GÖZLEME (elde açma)



Hamuru yapıyorsunuz,bezelere ayırıyorsunuz,içini koyup tavada pişiriyorsunuz.

Gördüğünüz gibi gayet kolay. Yerken tel tel dökülüyor. Ben hemen anlatayım,siz de hemen yapın.




  • 1 çay bardağı  yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1/2 tatlı kaşğı tuz
  •  2 su  bardağı un (yumuşak kıvamlı bir hamur tutmalısınız)
Önce hamuru hazırlamalı:
  • un,maya,tuz,şeker harmanlanır
  • içine sıvı malzemeler konur.
  • muhtemelen cıvık bir hamur olur (2 bardak unla) yavaş yavaş un eklenir ve yumuşakça bir hamur tutulur
  • 20-30 dk dinlendirilir.
Bu arada patatesli iç hazırlanabilir.

Patatesli iç için:
  • 4- 5 iri patates (kabukları soudum,iri halka doğradım,bol tuzlu suda haşladım)
  • 2 iri kuru soğan (ince kıydım ,yarım çay bardağı  sıvıyağda renk değişene dek pişirdim)
  • tuz,karabiber,.(acı severler acı,maydanozseverler maydanoz ilave edebilir.)
Haşalanan patates ezilir,kavrulmuş soğana eklenir ,birlikte bir-iki dk kavrulur.Baharatla lezzeti artırılır.Soğumaya bırakılır.

Başlayalım.
  • ocağa teflon tavayı koyalım.
  • hamurdan portakal büyüklüğünde alalım.Unlanmış tezgahta ortasını elimizle açıp yine  portakal büyüklüğünde patatesli harçtan koyalım ve kenarlarından büzüp top haline getirelim.



  • Ters çevirelim.
  • Merdane ile  yavaş hareketlerle tava büyüklüğünde açalım.
  • az yağlanmış orta hararetli ocakta iki tarafını pişirelim.
Ayranla ,çayla servis edebilirsiniz.

Afiyet bal şeker olsun.

:))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...