15 Eylül 2014 Pazartesi

FASULYE TURŞUSU


Kışlıklara devam.
Bir karadeniz klasiğidir,fasulye turşusu.Turşu kavurması  olarak tüketilir genelde.Ben ve çocuklar bayılırız.Her sene annecim yapardı da memleketten yollardı fakat bu sene bizim oralarda fasulye kıt bir,ikincisi de artık anneciğimin de uğraşacak hali yok.İş başa düştü.Fasulyeyi pazardan aldım.Bizim oraların fasulyesi ile uzaktan yakından alakası yok ama napalım ,hiç yoktan iyidir.





bu kavanozların biri yaklaşık 2 kg fasulye aldı..




Yapımı gayet kolay,lezzeti ..Onu yiyenlere sormalı. :)


  • 2 kg taze fasulye (taneli olmasa daha iyi) ( resimdeki bir kavanoz için)
  • 2 baş sarımsak
  • 2-3 yemek kaşığı salamura tuzu
  • Su
Yapılışı

  • Fasulyeleri sadece tek taraflı (dala asılı kısmını) temizleyelim.
  • Üzerine çıkacak kadar sıcak su ile 1-2 taşım haşlayalım (5 dk yeter),
  • Süzelim,üzerinden soğuk su geçirelim.
  • Sarımsakları ayıklayalım.
  • Ben cam kavanoz kullanıyorum,kavanozun dibine sarımsağın yarısını (ezmeden) koyalım.
  • 2 yemek kaşığı tuzu da dibine koyalım.
  • Fasulyeleri hava kalmıycak şekilde bastırarak kavanoza yerleştirelim.Üzerine kalan sarımsak ve 1 yemek kaşığı tuzu koyalım.
  • Kavanozun ağzına kadar iyi su ile dolduralım.
  • En üzerine salatalık ya da domates kapatabiliriz.Hava alır da bozulursa ,fasulyeye bişey olmasın..  :)
  • Kavanozu bir tepsiye koyup serin ve gölge bir yerde dinlenmeye bırakalım.
  • Turşu iki güne kalmaz  taşmaya başlar(altındaki tepsinin sebebini anlamışsınızdır)
  • 3-4 gün sonra kapağı açalım,tuzunu kontrol edelim,ölçü şöyle olmalı -yemek tuzundan biraz daha tuzlu bir su-.Tuzu az ise ilave edelim.k
  • Kavanozda boşalan kısma b iber,salatalık domates basabiliriz ve muhakkak ağzına kadar su olmalı.tekrar kapatalım.
  • Taşam işelemi tekrarlarsa su ve tuz ilavesine devam edelim.
  • Sonra serin ve gölge bir yerde tadı oturana kadar (kar yağsın  hele  ;) bekletelim.
Ben bu turşuda acı çok severim ama çocuklar tercih etmiyorlar,siz deneyebilirsiniz.
Fasulye turşusunu ya da sade yapmalısınız ya da 1-2 yeşil domates ile 1-2 salatalık ilave edebilirsiniz.
Bu turşunu özelliği sarımsak -su ile yapılmasıdır.Amasya'da yapılan sade sirke ile kurulanı oğlum çok seviyor,sırada o var.İzleyin beni..  ;)

Evet ,meraklısı bayanlar ve baylar...  Mutfak!!  :)















1 yorum:

  1. Ben de tam kışlıkları hazırlama başlıyordum bu tarifiniz çok iyi oldu. Paylaşım için tşkler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...