17 Eylül 2014 Çarşamba

AYICIK KURABİYE








Baykuş kurabiye yapacaktım,kızım ayıcıklı kurabiyeyi tercih etti.Ben  de onu kıramadım.Cuma günü doğum günü,hazırlıklara başladık. :)  Bugün pastasını yapmaya başlıyacağım.Kurabiyeler hem şirin hem lezzetli oldular.

Kurabiyenin hamuru aslında bildiğimiz butik kurabiye hamuru,ya da un kurabiyesi hamuru.Yani yağlı bir hamur.

Nasıl yaptım:

  • 250 gr tereyağ  (oda sıcaklığı)
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı dolusu pudra şekeri (ben çok tatlı sevmiyorum,1 kaşık daha ekleyebilirsiniz)
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 limon aroması (isterseniz kabuk rendesi de olur)
  • 1 vanilya
  • 3,5 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
fırın tepsisine 5 tane sığdı..



Sabah işe giderken tereyağı dolaptan çıkarmıştım.
  • İçine un ve kakao hariç kalan malzemeyi koyalım ve karıştıralım.
  • Unu 3 bardak koyalım,kalan unu aldıkça koyalım.Yumuşak hamur olsun.Hamur toparlanınca bırakın.Yağlı hamur çok yoğurulmaktan hoşlanmaz,kendini salar(siz de habire un eklersiniz,taş gibi olur)
  • Hamuru 3 e bölün ,bir parçasına kakaoyu koyup hamur yapın(kulak için)
  • Ben yapmadım ama bir parçasına çok az kakao koyarak,yüzünü de iki renk yapabilirsiniz)
  • Sonra resimdeki gibi dizayn edebilirsiniz.
  • Kualkları ve ağız parçasını yapıştırmak için yumurta akını kullanın.Yoksa yapşmaz.
  • Çubuklar şart değil,ama isterseniz marketlerde şiş çubukları satılıyor onu kullanabilirsiniz.Yine yumurta akına batırarak kullanabilirsiniz.
  • 180 derecede 15 dakika yeter.
  • Tepside soğuduktan sonra kurdelasını takabilirsiniz.
resim çektikten sonra devrildiler ve kırıldılar..  :(((

Hazırladığım hamurdan 10 tane ayıcık yaptım.İstesem daha olurdu ama vaktim yoktu.Kalan hamurdan bir tepsi de çiçek şeklinde bisküviler yaptım.


bu da baykuş kurabiye denemem..ben çok sevdim.  :)

Evet,doğum günleri,kutlamalar,çocukları mutlu etmek için siz de deneyebilirsiniz..
:)

Kolay gelsin.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...