15 Eylül 2014 Pazartesi

ACI BİBER SOS (başka usul)


Kış hazırlıklarım devam ediyor.
Çocuklarımın okulu açıldı.İşe gidiyorum bir yandan.
Planlı proğramlı olunca her işin altından  kalkılıyor .Hafta sonu daha çok yoruluyorum .  :)
Bu tempoya alışmışım,oturamıyorum.İlla  bir şeylerle uğraşmam gerek.Çok şükür sağlığımız yerindeyken yapalım. Yapalım da kışın  sevdiklerimizle paylaşıp yiyelim.








Şu acı cin biber dediklerinden aldım pazardan.Sevgili kuzenim Arzu sirkede kaynatırsam acısı azalır demişti.Onu denemek istedim.Tabi her zamanki gibi tam söyleneni değil,biraz değiştirerek yaptım. :)

Malzemeler

  • 1 kg top ya da uzun cin biber
  • 1 kg domates
  • 3-4 tane kırmızı biber(kapya)
  • 1 çay bardağı sirke,
  • 1 baş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • tuz (tadı,yemek tuzundan az fazla olacak şekilde)

bunları da geçen hafta yapmıştım,acı çarliston biberden..

Yapılışı
  • Tencereye biberleri koyalım,üzerine sirkeyi dökelim.Biberlerin üzerine çıkacak kadar su ilave edelim.Bir-iki taşım kaynatalım.Acı acı kokar,genizinize kaçabilir kokusu dikkat edin!
  • Diğer tarafta domatesleri ve biberleri iri doğrayalım ,tencereye alalım ve kaynatalım.(içine su koymak yok!Tuz ve şekeri de ilave edelim.
  • Kaynayan domates karışımını el blendrından geçirelim.Sarımsakları koyalım.
  • Biberleri sirkeli sudan süzerek alalım ve kavanoza dolduralım.Kavanoza biraz biber ,biraz domates sosu koyalım.Aralara sarımsaklardan atalım.
  • Malzemelerimiz bitene dek  bu işlemi devam edelim.Kaynattığımız kavanoz kapakları ile sıkıca kapatalım ve ters çevirelim.Soğuyunca düz çevirip saklayabiliriz.
İstediğiniz zaman açıp tüketebilirsiniz.1 kg biberden ben resimdeki kadar yaptım ama domates sosunu daha çok koyarak siz daha fazla sayıda çıkarabilirsiniz.Ben sosu biraz fazla pişirdim ve sade sos olarak da kavanozladım.

:)

Bayanlar! Baylar! Mutfak....   :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...