3 Eylül 2014 Çarşamba

ACI BİBER SOS



Yaz geldi -gidiyor.Kış hazırlıkları yapılırdı ben çocukken.Yıllarca annelemizin hazırladığı reçeller, turşular salçalar,tarhanalarla kış geçirdik.Sıra bizde.

Bu sabah tarhana yoğurdum.Tarifini vereceğim tabii ki..Ama mayalansın da beze dizilsin hele.  :)

Bu tarif acı bier sosu.Acı sivri biber olur,cin biber olur .Ya da ne biliyim,almışsınızdır da acı çıkmıştır biber,ne yapsam diye düşünüyorsunuzdur.
 Mesela benim öyle oldu.Eşim eve biber getirdi,acı değil zehir.Ama kışın soğuğunda kuru fasulye nohutla pek güzel yenir diye bahçe domatesi eşliğinde sos yaptım.Hemen anlatıyorum.



  • 1 kg biber
  • 2 kg domates
  • 5-6 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı  tuz (siz ayarlayın,yemek tuzundan az tuzluca olmalı)
  • 1 çay bardağı sirke
  • kavanozların üzerini örtecek kadar zeytinyağ
Yapmak için:
  • Domatesleri rendeleyelim ve kaynamaya alalım.Çok sulu domates ise soyduktan sonra iri doğrayıp kaynatalım ki çok sulu olmasın.
  • Biberleri büyük iseler doğrayalım,yok eğer top  ya da sivri cin biber isler bütün bırakalım,yıkayalım.
  • Kardeşim eğer biberleri bir kaç terinde iğne ile deler ,bir gece suda bekletirsek  hem acısını salıyor  hem de içine sosu daha iyi çekiyor dedi,bir sonraki sefer muhakkak deniycem.
  • Kaynayan domatese atalım.5  dk kaynatalım.
  • İçine tuzunu sarımsağı (dilimliyorum ben),sirkeyi koyalım.
  • Kaynar halde konserve kavanozlarına dolduralım.Mümkün olduğu kadar çok doldurabilirsiniz.Domatesler kaynadığı için,turşuda olduğu gibi kabarma yapmaz.
  • Üzerini kapatacak kadar yağ gezdirelim.
  • Konserve kapaklarını kaynatıyorum ben.Ve sıcağıyla kavanozu kapatıp ter çeviriyorum
  • soğuduktan sonra ,düz çevirip saklayalım.İyi kapanmış bir kavanoz  1 sene rahatlıkla dutruyor,fazlasını bilmem,hiç kalmadığı içi o kadar süre.
Bayanlar baylar...Mutfak!  Şimdiden ellerinize sağlık.Yapan olursa ,sorunuz olursa ben buralardayım..  ;))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...