2 Temmuz 2014 Çarşamba

RAMAZAN PİDESİ









Ramazan geldi hoşgeldi..  :)  Çok şükür bu sene de ramazan'a kavuştuk.Sağlıklı bir yılı daha geride bıraktık demektir bu.Çalışan bir kadın olarak,bir eş olarak,bir anne olarak oruç tutmak elbetteki beni çok yoruyor.En çok da uykusuzluk.Ama Allah her sene gücünü veriyor.Ben yine de çok ama çok şükrediyorum.Tutacak sağlığım ve gücüm yerinde.
Bu sene ramazan pidesi denemek istedim.Tariflerine çok güvendiğim 40 fırın ekmek sitesinden aldığım tarifi uyguladım.Tam uyguladım desem yalan olur.Çünkü evden çıkmadan yoğurdum,akşama şekil verdim .Tadı gayet güzeldi.Hamuru 3 parçaya böldüm.1 parçasından simit 1 parçasından pide yaptım.Son parçayı dolapta sakladım.Onu da bu sabah maya olarak kullanarak yine hamur mayaladım.Bakalım akşama ne ile karşılaşıcam.Sizinle en kısa zamanda paylaşırım.





Tarif veriyorum.Denerseniz payaşın benimle sonuçlarını.

  • 4,5 bardak un
  • 1 tatlı kaşığı kuru maya
  • 1 çorba kaşığı pekmez
  • 1 1/2 bardak su
  • 1/2 bardak süt
  • 3 çorba kaşıı zeytinyağ
Üzerine 
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 tatlı kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı su
  • çörek otu susam
Bu tarifle 3 orta boy pide (20 cm) çıkıyor.

Yapalım
  • Geniş bir kaba 1 bardak un,1/4 t.k kuru maya,1/2 bardak su ile hamur hazırlayalım.1 saat mayalansın.Bu karışımı buzdolabında bir gece beklesin.
  • Dolaptan çıkan hamur 2-3 saat oda sıcaklığına dek beklesin.
  • Geri kalan tüm malzemeleri ekleyerek bir hamur yoğuralım.Bu biraz cıvık ve yapışık olacak.
  • 2 saat mayalanmaya bırakalım.
  • 2 fırın tepsisini   üstüste koyalım,fırını 250 dereceye ısıtalım.
  • Hamuru bol un lu bir yerde elimizi gerektikçe unlayarak 1 cm kalınlığında açılır.Bu halde 30  dk daha bekleyelim.Tahta kaşığın sapı ile pide şeklini verelim.
  • Üzerine yumurta sarısı,yoğurt,su karışımını sürüp çörek otu susamla süsleyelim.
  • Pideyi fırına vermeden fırının alt köşesine 1/2 bardak sıcak su koyalım .
  • Pideyi üst rafa yakın koyalım.250 derece 15 dakika pişirelim.Üzeri erken pişerse folyolayalım.
Sevdiklerinizle paylaşın.Afiyet olsun.  :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...