14 Temmuz 2014 Pazartesi

DOMATES SOSLU BİBER KIZARTMASI

Okuldan döndüğümde,ya sokağın başında ya da  apartmanın içinde buram buram kokardı.Kızartma kokusu dayanılmazdır.Sağlıksız olduğu yönündeki rivayetlere(!) katılıyorum.Çok sık yapmıyorum ve fakat  bu zevkten de mahrum kalmak istemiyorum.



İnce kıl sivri biberler var.Turşuya da pek yakışır,hatta asıl menemen için idealdir.İncecik doğraması pek kolay olur.Ben çok mu aldıydım ,ya da bir seyehat öncesi buzdolabının sebzeliğini  mi boşaltıyordum bilmem,bu kızartmayı yapmışım.Yemek resim leri arşivimi karıştırırken farkettim  sizlerle paylaşmadığımı.Özellikle yazın hemen hemen her evin vazgeçilmezi.Tarife de gerek yok aslında.  :)  Belki bir-iki püf noktası ,o kadar..
  • Kızartma bol yağda yapılmalı ki ,çok yağ çekmesin.
  • Sebzeler iyice kurulanmalı ki yağ sıçramasın.Mazallah yanarsınız,hele de biber pek meraklıdır çatlayıp patlamaya.  :)
  • Çok yakmadan kızartmak daha sağlıklı olanı.
  • Kızartmayı  havlu kağıda alabiliriz.Geçenlerde kızkardeşim 'ben süzgece çıkarıyorum,yağı akıyor'dedi,makul geldi.Ben de denemeliyim.
  • Sarısaklı-sarımsaksız yoğurt ya da domates sosu kızartmanın ağır yağ tadını alır.



Domates Sos:
  • 3-4 iri domates
  • 2-3 diş sarımsak
  • tuz
  • 1 yemek kaşığı yağ
Domateslerin kabukları soğulur,küp düğranır(istenirse rendelenir)
Yağ ile  sarımsak sotelenir.Ben bütün seviyorum,sadece tadı yağa geçse yeter.Arzu eden onu da rendeleyebilir.Ama yağda yakmayın lütfen.. :)  Doğranmış domatesler ilave edilir.4-5 dakika pişirilir.
Kızarmış biberlerin üzerine dökülür.Afiyetle yenir..
:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...