8 Mayıs 2014 Perşembe

ŞEHRİYELİ BULGUR PİLAVI








Tarif ve öneri sevgili görümcem  Zeliha'dan.Annem de yapardı da eskiden,hiç deneme fırsatım olmamıştı.
Evde tavuk suyu da olunca yaıyım dedim.İyi ki de yapmışım.Çok lezzetli oldu.Kolay da..Sebzeli bulgur pilavında olduğu gibi soğan doğrama derdi yok.Meraklısına hatırlatmak isterim ki   çok güzel bir patatesli-mercimekli bulgur pilavım da var blogda.

Evet şimdi nasıl yaptığımı anlatıyım.Siz de kendi dokunuşlarınızı ekleyebilirsiniz.


  • 1,5 su bardağı iri pilavlık bulgur
  • 3 -3,5 su bardağı tavuk suyu
  • 1 yemek kaşığ tereyağ
  • 1-2  yemek kaşığı tel şehriye
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Malzemeleri hazırladıktan sonra 15 dakikada pilavınız hazır.
  • Pilav için geniş ve yayvan tercihen teflon tencereyi ocağa koydum
  • İçine tereyağı koydum eriyince şehriyeyi pembeleşene dek kavurdum.Arzuya bağlı ama ben çok da yağı yansın istemedim diye benim şehriyeler biraz açık renkli oldu.
  • Sonra bulguru da ekleyip bir-iki kavurdum.
  • İçine sıcak tavuk suyunu ekledim ve çekene dek kısık ateşte pişirdim.Önce 3 su bardağı su koydum sonra az daha ekledim.
  • Pişince üzerine bir havlu bez koydum 10 dk dinlendirdim.Daha çok dinlense iyiydi ya, çocuklar çok acıkmıştı bekleyemedik..  :)
Servis önerimdir:  haşlanmış tavuk parçalarıyla ..  Ve karabiber çok yakışıyor.Ben yanına cacık da yaptım.

Bayanlar,baylar.. Mıutfak!   :))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...