22 Mayıs 2014 Perşembe

PEYNİRLİ AY POĞAÇA (mayalı)


Ne zor isim buldum! :)
Bildiğimiz mayalı hamur aslında.Şeklini vermeyi geçen gün bir  sitede gördüm.
Denedim,çok beğendim.Gayet kolay,hoş sunumlar için ideal.Bugün yazmak için vaktim çok az ..aslında her zaman az!  :(  hemen başlayalım.

fısır fısır..pek güzel oldular..
yumurta sarısına bir-iki damla su koyarsanız böyle parlak oluyor..


  • 1 su bardağı süt
  • 1 şişe maden suyu (yumuşak ve bayatlamaz yapıyor)   ya da su
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ(zeytinyağ kullanırım ben)
  • 1 yumurta (sarısı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker(olmasa da olur)
  • 1 paket toz maya
  • 3-4 su bardağı un
Hamur yoğurma kabına 3 su bardağı un koyalım
  • una tuz,maya,şeker katıp harmanlayalım.
  • sıvı malzemeleri koyup pürüzsüz olana dek yoğuralım
  • yapışkan elastik bir hamur olacak
  • yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur olana dek un ekleyelim.Bu un ekleme kısmı herkesi gerer,ama işin sırrı çok yoğurmakta.Yoğurdukça hamurun ele yapışması geçer,yani sürekli un ekleyerek sadece sert bir hamur elde edersiniz ve bir işe yaramaz.Aslolan hamur  biraz toparlandıktan sonra tezgaha bolca un koyup kalan unu orada yedirmektir.Daha kolay olduğunu göreceksiniz.Ve bana dua edeceksiniz..Edersiniz değil mi..  :))
  • Sonra da aşağıda resimdeki gibi şekil vereceksiniz.Resim internetten alıntıdır.Emeği geçen arkadaşıma teşekkür ediyorum.Ben resimlemeye fırsat bulamadım zira..
  • Şekil vermesi gayet kolay.
  • Hiç mayalanmasını beklemeden pişirdim.Çok güzel oldu.Vaktiniz yoksa öyle de yapabilirsiniz.
  • 180 derecede kızarana dek.Çok uzun kalması kuruyor..  :)
İç için ne arzu ederseniz onu kullanın.Boş bile yapabilirsiniz,kahvaltıya harika olur.


resim alıntıdır..   ben fırsat bulamadım çekmeye..


Bayanlar,baylar! Mutfak...  :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...