26 Mayıs 2014 Pazartesi

PASTANE POĞAÇASI



Evde ne yaparsam yapıyım çocukların aklı dışardan alınanda.Eve pizza sipariş verseler,pastaneden poğaça alsalar vs.vs.
Geçenlerde oğlum 'anne sen pastane poğaçası yapamaz mısın' dedi.Yaparım oğlum dedim,neden yapamıyım!.Hemen küçük bir tarif taratması sonucu en güzel tarif olarak 40 fırın ekmek 'in tarifini seçtim.Mutfak işlerine meraklı olunca okuduğum tarifin tutup tutmıycağını da anlayabiliyorum.Bu siteden daha önce ekmek de denemiştim.Size de tavsiye ederim.Hemen geçtim teknenin başına.Hem kolay hem de hakikaten pastane poğaçası.Bir ölçü tariften 12 adet çıkıyor.O  akşam nerdeyse bitti,ertesi gün yine yaptım.Bu kez iki ölçü.  :))  Daha fazla kişiye nasip olmasını istedim de ondan.Oldu da!  Herkes mutlu..  :)



  • 2,5 su bardak un 
  • 1 yumurta
  • yarım tatlı kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı şeker
  • 1tatlı kaşığı toz maya (dolu)
  • çeyrek tatlı kaşığı mahlep (koyulmasa da olur,ben koydum mis gibi koktu..  )
  • 150 gr yumuşak tereyağ
  • çeyrek bardak su
tek elle şekil verip diğer elle resim çekmek hiç de kolay olmadı..  :)

YAPARKEN
  • una tuz,maya,şeker,mahlep katıp harmanlıyoruz
  • ortasını havuz yapıp,yağ,su ve yumurtayı koyuyoruz.
  • yumuşak ve çok güzel bir hamur oluyor.(7-8 dk yoğurmalı)
  • ılık yerde üzeri örtülü 1saat bekletiyoruz. (pek kabarmadı doğrusu ama vaktim yoktu ve şekil vermeye geçtim.)
  • sonra resimdeki gibi 12 bezeye ayırıp şekil veriyoruz.
  • yağlanmış tepsiye dizip 30 dk daha bekliyoruz.
  • üzerine yumurta  sarısı+1 çimdik şeker yada yumurta sarısı+1-2 damla su karışımı sürüyoruz.
  • 180 derece fırında yaklaşık 20 dk ,kızarana dek pişiriyoruz.

Muhakkak denemelisiniz.!  :)












8 yorum:

  1. şahane olmuşlar elinize sağlık bende böyle şekil veriyorum ama pişince yayılıyorlar

    YanıtlaSil
  2. yayılmasının sebebi hamurun yumuşak olmasıdır.bu tarif çok iyi tutuyor.ilk denememde bile mükemmel sonuç aldım.deneyin derim..
    :))

    YanıtlaSil
  3. Harika oluyor ben denedim dumanı üstünde yemenizi tavsiye ederim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım kardeşim,eminim harika olmuştur..ellerine sağlık.. :)

      Sil
  4. ikinci kez yapılandan yemek biz okul arkadaşlarına nasip oldu...çok beğenildi..ve ben de yaptım..kesinlikle tavsiye ederim:-) ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin de elin e sağlık Özgülcüğümm... :)

      Sil
  5. bende yaptım ama hamur bu şekilde kabarmadı tadı güzel oldu ama daha kuru kurabiye hamuru gibi oldu neden acaba aynı ölçüleri kullandım

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık..Az beklemiş olabilirsiniz,mayanız taze olmayabilir,maya için uygun sıcaklık olmayabilir.Önerim mayalı hamurlarda her zaman tepside mayalanma süresiniz en az 1 saat yapmanız.Bir kere daha deneyin derim..
    :))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...