28 Mayıs 2014 Çarşamba

MİNİK BAZLAMALAR





Evde ekmek kalmamış.Böle hallerde sabah çocuklara ya krep yaparım ya da bazlama.Aslında Waffel da seviyorlar da ,o tatlı  diye ,onunla kahvaltı yapmalarını istemiyorum.Türk'üz ya,ille peynir zeytin olacak.
Akşam sadece 2 bardak un ile hamur tuttum.Bazlamanın  beklemişini sevmiyorum .Yapıyım bitsin istedim.
Akşam saat 9 gibi;

  • 2   bardak un
  • yarım tatlı kaşığı toz maya
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • yarım  tatlı kaşığı tuz 
  • 1 şişe maden suyu(yoksa su da olur)
ile,hepsini karıştırmak suretiyle bir hamur tuttum.Çok da yoğurmadım.  :)  Ağzı kapaklı kapta ,mutfakta beklemeye aldım.Yatarken,baktım bir güzel kabarmış.Elimle bastırarark havasını aldım.Ve kapağı kapatıp buzdolabına koydum.Oda sıcaklığında beklediğinde -uzun süre mayalanmalarda-ekşime olabiliyor.Deniyim dedim.Sabah buzdolabından çıkardım.Pek güzel olmuştu.Ama daha gözümün teki kapalı olduğundan reim çekemedim.. :)

Sonra onu un  serpilmiş tezgahta bir parmak kalınlığında açtım ve geniş ağızlı bir bardakla kestim.Alt üst pişirdim.Sıcak sıcak kuzucuklarım yedi.Ben de mutlu oldum.Hep söylediğim gibi '' anneyim ben!! ''   :))

Size de kolay gelsin .

:))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...