2 Mayıs 2014 Cuma

HAMUR KIZARTMASI




Şimdi buna çibörek demek olmaz.İçi çibörek içi ama hamuru çibörek hamuru değil.Ekmek hamuru yoğurmuştum.Bir topakcık ayırdım ve hepimize bir öğün olacak kadar börek yaptım.Sıcak sıcak bayıldık.
Daha önce puf börek  tarifi vermiştim.Çok olumlu tepkiler aldım.Çok mutlu oluyorum doğrusu,çünkü bu tarifleri paylaşmaktaki maksadım birilerine faydalı olsun.Amacına ulaştığını görek güzel tabi.Hepinize teşekkür ederim.

Hamuru tarif etmiyim.Siz benim pufbörek  hamuru tarifimi uygulayın.Ya da eskiden öyle yapardık,fırınlardan ekmek hamuru alırdık.Hazır ekmek hamuru alın,ya da   ekmekler  kısmından bir tarif uygulayarak hem ekmek hem de hamur kızartması yapın.

İÇİ  6-8 börek için  :

  •  250 gr kıyma
  • 1 tutam maydanoz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı su
Maydanozu ince kıyıp,tüm malzemeleri katarak cıcvık bir iç hazırlayalım.

Hamuru irice mandalina büyüklüğünde alıp,unlu tezgahta yemek tabağı büyüklüğünde açalım.
Yarısına iç yayıp,diğer yarsını üzerine kapatalım.
Kızgın yağda arkalı önlü kızartalım.

kenarını ruletle kestim,düzgün oldu ve yapıştı..


PÜF NOKTALARI
  • Mayalı hamur  çok kabarıyor ince açmalı.Benim biraz öyle oldu.  :))
  • Hamur yırtılmasın,içi yağa karışır ve sıçrar,amman dikkat!
  • Mayalı hamur daha çok yağ çekiyor,tecrübem öyle diyor..
  • Bol ve kızgın yağda yapın lütfen,daha az yağ çeksin diye..
  • Arzu ederseniz peynir de koyabilirsiniz içine..
Kolay gelsin..
:)

2 yorum:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...