30 Mayıs 2014 Cuma

ÇÖREK OTLU TUZLU KURU PASTA





Pastaneden alınan kuru pastalar ağızda dağılır ya! Bayılırım.Öğrendim ki onlar  susuz yağ kullanıyorlarmış.Bizim aldığımız (ben artık hemen hemen hiç kullanmıyorum) içlerindeki yağ oranına bakarsa- nız ne demek istediğimi anlarsınız.Ben de tereyağ tercih ediyorum.Meraklısı için söliyim,piyasada susuz margarin adı altında kiloluk margarinler var.Ben de sırf merakımdan denedim ve memnun kaldım.                

Bu tuzlu pastaları yapıyorsunuz ,kapaklı bir kaba koyuyorsunuz ve en az iki hafta saklayabiliyorsunuz.İyi bir atıştırmalık.

  • 125 gr tereyağ-yumuşak-
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı  yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 yemek kaşığışeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yumurta akı
  • 3 su bardağı un 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2  tatlı kaşığı çörekotu  (isterseniz koymayın.)




Yapımı gayet basit.
Un hariç tüm malzemeleri karıştırın.
Unu ekleyip yoğurun.
Yumuşak güzel bir hamur olacak
İstediğiniz şekli verin.
Öneri:  ben bir seferinde çörek otuy koymadm,hamuru üçe böldüm.Birine 1 çay kaşığı biber salçası,bir parçaya çörek otu,diğer parçaya çörek otu ve beyaz peynir koydum.Pek güzel oldular.


burda salça koyduğum yok,bu da böyle bir üçleme olmuş..  :)


Size de kolay gelsin.  :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...