2 Mayıs 2014 Cuma

CABATA (ciabata) EKMEK






Daha önce de bir ciabata ekmek tarifim var.Bu da son denemem.Bir yerde bir tarif görüyorum ve hemen deniyorum.Ama hala Almanya'da yediğim o güzel ,mis kokulu lezzeti bulamadım.Gerçi onlar da fabrikasyondu.Benim yaptıklarım da  gayet lezzetliydiler..
Siz de denemek isterseniz buyurun..

Ön maya

  • 1  su bardağı un
  • 2 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı toz maya
Bir derin kapta karıştıralım ,ağzını kapatalım,sabaha dek bekletelim.


ikinci mayalanma sonrası hamur

Hamur
  • Akşamdan hazırlanan ve iyice kabaran hamur mayasına  2 su bardağı un ve 1 su bardağı su ilave edelim
  • 1 tatlı kaşığı daha maya koyalım
  • 1 -2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1-2 tatlı kaşığı tuz
  • hamuru iyice yoğuralım.
  • Elastik,ve yumuşak ,ele yapışan bir hamur olacak.Reme bakabilirisiniz.
  • İkinci mayalanmaya bırakalım.
  • mayalanan hamuru iyice unlanmış tezgaha alalım.
  • Hiç yoğurmadan zarf şeklinde katlayalım.
  • Kare ya da dikdörtgen bir şeklimiz olacak.Bu hamurdan küçük kare ekmekcikler keselim.
  • Hamur gayet yumuşak oluyor,endişe etmeyin.
  • Tepsiye dizelim,   tepside yaklaşık 1 saat daha bekletelim.
  • 200 derece fırında kızarana dek pişirelim.
 Yapım aşaması uzun ama zor değil.Denemeye değer diye düşünüyorum.Kolay gelsin..

:))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...