6 Mayıs 2014 Salı

BAKLA SALATASI



Baklayı çok severim.Hele dereotlu ve sarımsaklı yoyurtlu ise.Küçükken neden bilmem,belki de keskin rahiyasındandır hiç sevmezdim dereotunu.Şimdi bayılıyorum.Kabak olmuyor mesela onsuz,özellikle yoğurtlu salataların vazgeçilmezi.
Eşim sağolsun ben seviyorum diye bakla almış ama o kadar azdı ki,soğan doğramaya değmezdi.Doğramadım ben de!  :))  Tuzlu suyla haşlayıp salatasını yaptım. Çok güzel oldu. :)

Ayıkladım,haşladım,inmeye yalın tuzunu attım.yle kararsın karamasın diye dertlenmedim de,  zeytinyağlı  bakla  tarifinde anlattığım gibi pişiriken azcık un koyarım aslında, bu kez onu da koymadım.Kararmadı  da sağolsun.

Suyunu süzdüm,az sıvıyağda bir-iki soteledim.Servis tabağına aldım.

Üzerine 1 kase 1 diş sarımsak kullanarak yoğurt hazırladım.Tuz ilave etmeyi unutmayın yoğurda.Sarımsağın lezzetini açığa çıkaran tuz,bunu unutmayalım lütfen.

Veee  bol ince kıyılmış dereotu.

Siz de ben gibi soğan doğramaya üşenirsiniz ya da vaktiniz olmazsa  deneyin derim.

:)

1 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...