27 Mayıs 2014 Salı

ANNE KURABİYESİ (zeytinyağlı)


Pastane poğaçasından sonra bir de değişik usul anne kurabiyesi denedim.Benim daha önce yaptığım ve çok sevdiğim anne-aneanne kurabiyesinden sonra bu tarife de bayıldım.Eminim siz de seveceksiniz.


toz şeker serpilmiş hali..altı kızarmış üstü pembe beyaz..kurutmadan pişirmeli..  :))


Eskiden kabartma tozu icat edilmezden önce kekler,kurabiyeler poğaçalar karbonatla yapılırdı.O tat ben emsal takipçilerimin damağındaki yerini koruyordur.O açıdan da bu kurabiyeyi denemek istedim.Hakikaten güzel bir ölçü.Hamur yoğurduktan sonra vaktiniz varsa yarım saat dinlendirin,yoksa hemen yapabilirsiniz.Ama dinlenince zeytinyağ salıyor,haberiniz olsun.Yumuşak güzel bir hamur,şekil vermesi kolay.

 Çalıştığım için çok çetrefilli tarifleri sevmiyorum,sevmiyorum  demiyim de tercih etmiyorum.Çünkü vakit bulamıyorum.Aslın da mutfakta vakit geçirmek en büyük keyfim.O sebeple kendimi ve sizleri de düşünerek
basit ama lezzeti garantili tarifler deniyorum ve paylaşıyorum.

Bu hamurdan yaklaşık iki tepsi 30 civarı kurabiye çıkıyor.Gerçi o kurabiyelerin büyüklüğüne göre de değişir de,ben üşenmedim her biri 40 gr lık parçacıklar tartarak şekil verdim.


  • 2 yumurta
  • 1 bardak zeytinyağ
  • 1 bardak şeker
  • yarım bardak yoğurt
  • 1 silme tatlı kaşığı karbonat
  • 4,5 su bardağı un

fındıklı ve damla çikolatalı


Yapımı da gayet kolay,
  • sıvı malzemeleri bir kapta karıştıralım
  • katı malzemeleri üzerine ekleyerek yoğuralım.
  • küçük parçacıklara ayırıp şekil verelim.
  • üzerine toz şeker serpebilirsiniz.
  • ben bir kısmına yumurta sarısı sürüp fındık bir kısmına da damla çikolata serptim.Pek güzel oldu.
  • 170-180 derecede 20 dakika kurutmadan pişirmeli.
  • Hava almayan kapta 1 hafta tazeliğini korur.Nefis olur.
Bayanlar baylar..Mutfak!  :)

2 yorum:

  1. Belgin'ciğim yapmış ve biz okul arkadaşlarının buluşmasında hepimize pastane poaçasıyla bu güzel kurabiyeyi getirmişti. Çok beğendiğim için bende yaptım veee yiyen herkes tarafından çok beğenildi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol arkadaşım..senin de ellerine sağlık.. :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...