9 Nisan 2014 Çarşamba

ALMAN PASTASI





Bunca zamandır aklımda,geçenlerde denedim.Tarif o kadar pratik ve kolay ki,işten eve döndüğümde yaptım ve çayla yedik..O kadar yani.

İkinci denemem geçen hafta sonu kayınvalidemler  ve görümcemler geldiğin de oldu.Çok beğenildi ve keyifle yedik.

Bu tarif Gönül Candaş'ın  '' bereketli olsun'' kitabından.İlki bana biraz tatlı geldi ben de kekdeki şeker miktarını azalttım.Ben orjinal tarifi de  veriyim ,siz  damak zevkinize uygun olanı seçin.

Uzun uzun yazmak isterim ama hiç vaktim yok inanın.
Hemen tarife geçmeli.

KEK İÇİN

  • 4 kahve fincanı (klasik türk kahvesi)  şeker  (ben 8 yemek kaşığı koydum..  )
  • 3 yumurta
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 fincan su
  • 2 çay kaşığı limon  kabuğu rendesi
  • 1 vanilya
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu




Şeker yumurta ile yoğurt kıvamına ek çırpılır.
Un ,limon kabuğu rendesi,vanilya ve kabartma tozu katılarak söndürmeden  karıştırılır.
Su ilave edilir.
Yağlanmış unlanmış  yuvarlak kek kalıbında  180 derece alt-üst ısıtma ayarında kızarana dek pişirilir.
Soğumaya bırakılır.


KREMA İÇİN

  • su bardağı süt
  • 3  yemek kaşığı un 
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 yumurta
  • 2 çay kaşığı limon kabuğu rendesi

Tüm malzemeler soğuk süte katılır ,koyulaşana dek kısık ateşte pişirilir.Ocaktan alınan muhallebinin üzerine streç film kaplanır ve kaymak tutması önlenir.Soğumaya bırakılır.


Soğuyan kek ortadan ikiye enlemesine kesilir.
Alt parçaya muhallebi dökülür.Üzerine diğer parça kapatılarak hafif bastırılır.
Buzdolabında dinlendirilir.(2 saat yeter)
Servis öncesi üzerine bolca pudra şekeri serpilir.Servis edilir.

Bayanlar!  Baylar!  Mutfak!....   :))








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...