14 Mart 2014 Cuma

YIĞMA



Adı size enteresan gelebilir.Karadenizin yöresel yemeklerinden.Ben ilk kez yapıyorum.Genelde annecim bize gelince yada ben memlekete gidince çocukluğumun yemeklerini yapar annem ,ama o kadar  özlüyorum ki o lezzetleri,artık ben de yapmaya başladım.





Karadeniz malumunuz sebze özellikle de yeşil sebze cenneti.Karadeniz kadınının yemek yapacak vakti olmazmış eskiden,ne yapsın bahçeden otu-çöpü kopar ,haşla ya kavur ya kızart! Ama tabi hepsi doğal ve ille de tereyağ ile yapıldığından tadına doyum olmazdı.Yanına da meşhur karadeniz ekmeğimiz.Yazarken ağzım sulandı desem..

Sebze severler,salata severler  için paylaşmaktan zevk  duyarım.Buyrun efendim....


  • 250-300 gr (bir bağ) ıspanak
  • 250-300 gr (3 dal ) pırasa
  • 1 avuç bulgur
  • 2 iri kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı teryağ
  • yayla kekiği(yayla otu) ,pul biber,tuz

Yapması gayet kolay:
  • ayıklanıp yıkanmış ıspanakları  ve pırasayı ince ince kıyıyoruz.
  • tencereye yarısına kadar su koyuyoruz,içine 1 yemek kaşığı tuz,kaynatıyoruz
  • kaynayan suya 1 avuç bulguru ve  yemeklik doğranmış soğanı koyuyoruz.
  • bulgurlar yumuşayınca kıyılmış pıasa ve ıspanak ekleniyor.
  • rengi bozulmasın diye  yeşil kalsın diye harlı ateşte 10 dakika kaynatıyoruz ve süzüyoruz.
  • tencereye tereyağ koyup yakıyoruz,üzerine haşlanmış sebzemizi ilave ediyoruz.
  • baharat keyfe keder,ben pul biber ve kekiği çok yakıştırıyorum.






Çok lezzetli bir yemek.Bulguru artırırsanız otlu bulgur pilavınız olur,tereyağ yerine sıvıyağ koyarsanız soğuk ve yoğurtla tüketebilirsiniz.Kesinlikle harika bir diyet yemeği,bağırsak dostu.Bunlar da nacizane önerilerim.


Veee...Bayanlar baylar! Mutfak!..  :)

3 yorum:

  1. Bayıldım, çok sağlıklı ve leziz görünüyor, evlere şenlik ve sağlık cinsinden, yalnız süzme işine üzüldüm, suya geçen tüm vitamin ve mineraller gider, suyunu az koyarak deneyeceğim yada süzme suyunu çorbaya alabiliriz, denediğimde sizinle paylaşırım kolay gelsin, paylaşımlar için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam çok haklısınız.
      Fakat Karadenizde böyle bir haşlama _süzme kültürü şeklinde bir mutfak var.siz çektirme yöntemi yapabilirsiniz tabi..şimdiden ellerinize sağlık. .:)

      Sil
    2. Hocam çok haklısınız.
      Fakat Karadenizde böyle bir haşlama _süzme kültürü şeklinde bir mutfak var.siz çektirme yöntemi yapabilirsiniz tabi..şimdiden ellerinize sağlık. .:)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...