13 Mart 2014 Perşembe

SODALI EKMEK (irisch soda bread)




Kolay ve bir o kadar da  lezzetli.Ne zamandır aklımdaydı.Ha bugün ha yarın derken dün akşam denedim..Bu tarifi  maya alerjisi olan arkadaşlarıma ithaf ediyorum.Tolga özellikle de sana...  :))

Ekmek mayalamayla uğraşamam,vaktim yok diyorsanız muhakkak deneyin derim.Hatta içine ceviz yakışır.
Orjinal tarifinde butter milk var.Ben Almanya ' da marketlerde gördüm,bir kez aldım.Ama o zamanlar tabi benim irlanda usulü ekmekten haberim yok.Almanyanın güzel ekmeklerinden sıra da gelmezdi sanırım..Süt ürünü, ayrana benziyor ama sanki daha kıvamlı , tadı da süte benziyor.Tariflerde ayran olarak çevriliyor butter milk.Ben yoğurttan koyu kıvamlı ayran yaptım ve onu kullandım.Almanya 'daki  takipçilerim denerlerse ve bana da haber verirlerse sevinirim.





Tarif ediyim siz de yapın!


  • 2 su bardağı un
  • 2 su bardağı kara un 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket (1 çay kaşığı ) karbonat
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 su bardağı ayran

  • Yoğurma kabına unları alalım
  • içine kabartma tozu,karbonat,tuz koyalım,harmanlayalım.
  • ayranı ilave edelim,elimizle yoğuralım.Çok hırpalamaya gerek yok.  :) 
  • Hamur toparlanınca,tezgaha az un serpelim.Yuvarlak şeklini verelim.
  • Üzerine un serpelim.
  • Tam ortasından çapraz çizelim,bu ekmeğin imzası gibi bişey..
  • 200 derece önceden ısıtılmış fırında ,ekmeğin üzeri kızarana ve vurulduğunda altından tok bir ses çıkana dek pişirelim..




Sıcakken tereyağ ve reçelle nefis olur diye düşünüyorum.Ben pişirdiğim de saat gece 10 civarıydı,tadına bakmaya bile korktum.(ama baktım..  ehe ehe)
İnternette yaptığı araştırmalara göre hamuruna az  50 gr kadar yağ ve 50 gr kadar şeker koyanlar da var.Denenebilir.Bize göre ekmek dediğin tuzlu olur..  :))

Benden bu kadar.Çok kısa sürede nefis bir ekmek..Ben bir de sadece beyaz un olanını  ve sadece karaun ve cevizli olanını denemek istiyorum.Paylaşırım.Lütfen siz de benimle paylaşın.

Bayanlar baylar! Mutfak!  :)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...