31 Mart 2014 Pazartesi

MISIR EKMEĞİ






Muffin kalıbında mısır ekmeği denedim.Mayasız hamur yaptım.Güzel oldu.

Mayalı hamur daha tok oluyor,bu biraz dağıldı, muffinde olduğu için altı çok kızarmadı ama ben mısır ekmeğine bayıldığım için yoğurtla bir güzel yedim.


  • 2 su bardağı mısır unu
  • 1 su bardağı beyaz un
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşıüı karbonat
  • 1 paket kabartma tozu
Tüm malzemeleri katıp gevşekce bir hamur yapıyoruz.Muffin kalıplarına paylaştırıyoruz.
Arzuya göre üzerini süsleyip 200 derece önceden ısıtılmış fırındaüzeri kızarana dek pişiriyoruz.
Mısır ekmeği sıcakken taze tereyağ ile çok güzel olur.Soğukken de yoğurt ile harika bir ara öğün.
Tavsiyemdir.
Bu arada benim mısır unum memleketten geliyor ve değirmende çekilmiş iri mısır unu.Hazır mısır unları daha ince,un gibi..su çekme oranı nasıl olur bilmiyorum.Dikkate alın derim.. Önerim hamurun gayet yumuşak olması.






Bayanlar.
Baylar.
Mutfak!!
:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...