27 Mart 2014 Perşembe

KARBONATLI BEYAZ EKMEK


Geçen gün sodalı (irish soda bread) ekmek  yapmıştım.O tam buğday ve beyaz un karışımıydı.Bu kez sadece beyaz undan yaptım.Şeklini de bir yuvarlak bir uzun baget şeklinde yapıyım istedim.hamuru ikiye böldüm,iki farklı şekil verdim.Toplam 1 saatte mis gibi iki ekmeğimiz oldu.





Bu ekmeğin kolaylıklarına bayılıyorum.

  • çok yoğurma istemiyor
  • mayalama istemiyor,yani vakit sıkıntısı olan bizler için ideal
  • mayaya alerjisi olanlar için
  • bayatlamıyor
Hamuru biraz gevşek yoğurmuşum,ben aslında şöyle yukarı kabaran bir ekmek planlamıştım ama...Bir dahaki sefere nisbeten biraz daha sert hamur yapmayı deneyeceğim.
Siz de lütfen ,tabii ki benim tariflerimi referans alacaksınız ama kendi el ayarınızı oluşturmanız da çok önemli.Biraz sert biraz yumuşak derken bir de bakmışsınız bir blog da sizin olmuş..
Tarife geçiyorum.
  • 6 su bardağı un
  • 1  paket karbonat(5 gr)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı sıbvıyağ (olmasa da olur)
  • 2,5 su bardağı oldukça kıvamlı ayran (benim yoğrdum ev yoğurdu,biriken suyunu aldım ve gerisini yoğurt koydum)
Yapımı çok ama çok basit.
  • tüm katı malzemeleri harmanlayın
  • yoğurdu ilave edin ve yoğurun
  • hamur toparlandığında ,tezgahı unlayın.
  • hamuru ikiye bölün ve istediğiniz gibi şekli verin.
  • hamurun üzerine keskin bıçakla(ben jilet kullandım) çizikler atın.
  • 200 derecede kızarana ve altına vurduğunuzda tok bir ses çıkana dek pişirin.




Bayanlar!  ve Baylar!  Mutfak......    :))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...