24 Mart 2014 Pazartesi

FIRINDA KARNIBAHAR BÖREĞİ


İsmini de yapımını da ben uydurdum..  :)





Karnıbahar yemeği yapardı annecim,bol acılı ekşili bayılırdık.Salatasını yapsam  yiyorlar da,yemeğine itibar pek yok.Bu kez karnıbahar büyükmüş,biraz salata yaptım gerisini de ertesi akşam şimdi tarifini vereceğim gibi hazırlayıp  fırınladım.Nefis oldu.Harika bir garnitür.Günlerde sıcak servis çeşidi.Ben anlatıyım da aklına uyan olur,dolapta karnıbahar var ne yapsam diyen olur,ille de birinin işine yarar..


  • bir küçük karnıbahar
  • 2 yumurta
  • 3-4 yemek kaşığı un
  • pul biber,karabiber,taze nane(yoksa kuru) ,maydanoz,dereotu,1-2 dal taze soğan,tuz 
  • 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
Tarif veriyorum ama ben o kadar göz kararı yaptım ki,size de mahçup olmak istemem.Ben anlatayım  ama siz de kendi el ayarınızı kullanın lütfen. 
  • Karnıbaharı tuzlu suda yumuşayana dek haşlayalım.
  • Yoğurma kabına alıp çatalla ezelim ama yerken dşimize gelecek şekilde olsun.
  • Yumurta,yağ,süt ve yıkayıp ince kıydığımız yeşillikleri ilave edelim.
  • Baharat ve tuzu damak tadımıza göre ekleyelim.
  • Kabartma tozu ile unu katıp çatalla karıştıralım.K
  • Kek gibi bir karışım olacak.Borcama dökelim.
  • Üzerine rendelenmiş bol kaşar serpelim.
  • Fırında Üzeri kızarana dek pişirelim.
  • Sıcak servis için yemek saatinden 1 saat önce hazırlanıp fırınlanması önerimdir.
Bayanlar! Baylar! Mutfak....  :)

2 yorum:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...