13 Mart 2014 Perşembe

DAMLA ÇİKOLATALI MUFFİN




Daha önce muffin tarifi verdim de damla çikolatalı verdim mi bilmiyorum.Bana en kolay gelen tariflerden.Çarpması çırpması yok bir,kısa sürede pişiyor iki,az oluyor hemen bitiyor sürünmüyor üç.
Malzemesi az,içine istediğin malzemeyi karıştır..Epey reklam yaptım.. :) Şimdi tarif vermeli.Tarifimiz 12 adet muffin için.

  • 2 yumurta
  • 5 yemek kaşığ toz şeker
  • 1 su bardağı (200 cc)  süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 kabartama tozu
  • 1 vanilya
  • kıvamlı olacak şekilde un.
  • 1 avuç damla çikolata



Yaparken
  • Una kabartma tozu,vanilya şeker koyup harmanlayalım
  • Yumurta ,süt,yağ ekleyelim.
  • Unu  en az 2 bardakla başlayalım.Kıvamı şöyle anlayalım,kaşığa alınca hamuru hemen akması,yoğun olsun.Eğer un az olursa muffinler yana  yayılır ,yumuşak olur.Hamur kıvamlı olursa muffin yukarı doğru kabarır ve çatlak olur.
  • En son damla çikolatayı koyup,şöyle bir karıştıralım.
  • Muffin kaplarına önce kağıt kalıp(aksi takdire yağlayıp unlamak icap eder) koyalım sonra kalıpları neredeyse tamamını dolduralım.
  • 180 derece fanlı fırında kızarana dek  pişirelim.

Muffin kalıbım yok diye üzülmeyin,hamurumdan bir parça arttı,ben de onu ısıya dayanıklı kabımı yağladım unladım ve onda pişirdim.Sonuç harika oldu.Şimdi o  kaplarda ekmek yapmak için heyecanlanıyorum.Bakınız yukardaki resim...  



Evet    bayanlar baylar!  Mutfak!!   :))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...