28 Mart 2014 Cuma

DAMLA ÇİKOLATALI KUKİ (COOKİE)




Tarif yabancı kitaptan.Cynthıa Barcomı's Backbuch.Bu kitabı bana sevgili Çiğdem hediye etmişti.İnsan içindeki tüm tarifleri yapmak istiyor.

Çocuklar bu bisküvilere bayılıyor.Tarife uymaya çalıştım ama ,ben bu işi beceremiyorum.Bir bakıyorum,şeker fazla yağ fazla..Ayar çekiyorum,damak tadımıza göre.
Ortalıkta dolanan kimsenin yemediği çikolatalar vardı,rendeledim ekledim.Hem  tadı güzel oldu hem rengi.Kalan çikolata miktarını da damla çikolata ile tamamladım.



  • 360 gr un
  • 175 gr (8 yemek kaşığı) toz şeker
  • 200 gr tereyağ
  • 80 gr  rendelenmiş çikolata
  • 190 gr damla çikolata( hepsini  de damla çikolata koyabilirsiniz)
  •  1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 çimdik tuz
  • 1 paket vanilya
  • 2 yumurta

Una kabartma tozu,karbonat,vanilya,tuzu ekleyelim.
Oda sıcaklığında yumuşamış margarini krema kıvamı olana dek şekerle çırpalım.
Rende çikolatayı koyalım.
Una katalım.Yoğuralım.
Yoğurulan hamura damla çikolatayı da koyalım.
Çok yoğurmayalım,hamur toparlanınca işlem tamam.  :)

Şekil verirken nasıl yapsam diye düşündüm.Ölçü olarak dondurma kaşığı kullandım.Bir tepsiye dondurma kaşığı ile aldığım hamuru elimle şekillendirip,azıcık düzleştirdim ve tepsiye dizdim.




dondurma kaşığı ile aldım ama elimle yassı yapıp pişirdim...





Kalan hamuru da dondurma kaşığı ile aldım ve öylece  tepsiye dizdim.Yağlı ve az unlu hamur olduğu için yayılıyorlar.Biz top top koyarak pişirdiklerimizin şeklini ve yemesini daha çok beğendik.

dondurma kaşığı ile top top dizdim..


Tadı nefis oldu.

 180 derecede 15 dakika pişirdim.Fırından çıkınca yumuşak oluyorlar ,şaşırmayın.Soğuyunca sertleşiyorlar.

Bayanlar ..
Baylar..
Mutfak!!!

:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...