24 Mart 2014 Pazartesi

BATON KEK


En eski ve en klasik kek tarifim...Ben birsürü  yeni şey deniyim derken ,geçenlerde eşim  bana bu keki hatırlattı.Hani ben eskiden bir kek yapıyormuşum,cevizli tarçınlı..Doğru yapardım .Kırmadım tabi eşimi,yaptım bir akşam...  :)




  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağından 1 parmak az  sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1kabartma tozu
  • 1 vanilya
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1-2 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 3 su bardağı un ,ayarlama yaparız..  :)
Şeker ve yumurtaları çırpalım  (3-4 dk.)
Süt ve yağı katalım
Bu arada una kabartma tozu ,vanilya,tarçın  ve cevizi koyalım.
Un karışımını sıvı malzemeye ilave edlim ve tahta kaşıkla karıştıralım.
Eğer yumuşak istiyorsanız unu az koyum,hamur akıcı olsun,yok eğer kabarsın ,çatlak çatlak olsun istiyorsanız ki ben öle seviyorum az daha un ilava ederek kıvam artıralım.Hamur kalıba tabiri caiz ise lap lap aksın.


Kek kalıbını katı yağ ile yağlayıp unlayalım.Hamuru kalıba dökelim.Kalıbı bir iki kez yere hafifçe vuralım.Önceden 180 dereye ıstılmış fırında 45-50 dk pişirelim.Soğuduktan sonra hemen kalıptan çıkarmaya uğraşmayın.15 dakika kendine gelsin.Sonra çıkarın ve soğuyunca servis edin.Sıcak keserseniz hamur olur.Ama yok ,mis gibi koktu -ki kokar!-  dayanamıyorum derseniz-ki dersiniz!- ben karışamam!  Afiyet olsun.  :)

Bayanlar..Baylar... Mutfak!!  :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...