25 Şubat 2014 Salı

MUZLU RULO YAŞ PASTA



Neye niyet neye kısmet.İnternette değişik bir piramit pasta gördüm.Deniyim istedim.Pandispanyam çok güzel oldu ama anladım ki aha ince olmasına ihtiyacım var.Ben de  rulo pasta yaptım.Bunca yıldır mutfaktayım,ilk kez denedim desem.  :)   Çok kolay ve çok güzel oldu.Lafı uzatmadan anlatmaya başlıyım.Konuşmayı çok seviyorum, ama yazmak zor geliyor çünkü vaktim yok.Hep iki ara bir derede ekliyorum bunları.Yorumlarınız ve beğenileriniz ve paylaşımlarınız beni motive ediyor.Eksik olmayın.. :)




  • 3 yumurta (oda sıcaklığında beklettim)
  • 7 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 vanilya
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı su
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 su bardağı un (kıvam ayarlanabilir,anlatırım birazdan)
Krema:
  •  2 tane 80 gr bitter çikolata(sert sevmezseniz bir sütlü-bir bitter yapabilirisiniz)
  • 200 gr krema
Hemen yapılışını da anlatıyım, kremayı kaynamaya başlayana dek ısıtalım.Ocaktan alıp içine çikolataları kıralım ve eriyene dek iyice karıştıralım.Soğuması için buzdolabına koyalım.Biliyorsunuz buna GANAJ  diyoruz.Her pastaya nefis olur.



YAPILIŞI
  • yumurta şekerle 3-4 dk çırpılır
  • portakal kabuğu  rendesi ve diğer malzemeler katılarak karıştırılır.
  • hamur kıvamı  yoğun akıcı(koyu ayran yada boza diyelim) olacak.
  • tepsiye yağlı kağıt serip hamuru güzelce yayalım.
  • 180 derecede pembeleşene dek pişirelim.
  • fırından çıkan hamuru sıcağı ile ve kağıdı ile rulo saralım.
  • soğumaya bırakalım.
  • soğuyan hamuru açalım.
  • üzerine krema sürelim,muz koyalım ve yine rulo saralım.
  • sterec sarıp dolapta bekletelim.
  • 1-2 saat sonra streç filmi çıkarıp kalan kremayı üzerine sıvayalım(ince tabaka yeter)
  • süsleyelim....
hamur pişti...

7 yorum:

  1. ellerinize sağlık acaba fırın tepsinizin ebatlarını ögrenebilirmiyim .:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 35*25 boyutunda bir tepsi bu.Ama ben bu tarifle normal fırın tepsisinde de yapıyorum. Kenarları ince oluyor azıcık,onu da kesiyorum. :)) size de kolay gelsin.başka sorunuz olursa yine cevaplarım,geç cevap için de özür dilerim. :))

      Sil
    2. yanıtınız için çok teşekkür ederim estagfirullah. eliniz bereketli maşallah bunun başka bır açıklaması olamaz :) yenı yılınızı kutlarım mutluluk dilerim sevgiler :)

      Sil
    3. Size de mutlu yıllar... :))

      Sil
  2. ellerinize sağlık tepsi ölçünüzü ögrenebilirmiyim. ben 4 yumurtayla bıle bu kadar kaplamıyor tepsiyi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 35*25 boyutunda bir tepsi bu.Ama ben bu tarifle normal fırın tepsisinde de yapıyorum. Kenarları ince oluyor azıcık,onu da kesiyorum. :)) size de kolay gelsin.başka sorunuz olursa yine cevaplarım,geç cevap için de özür dilerim. :))

      Sil
  3. 35*25 boyutunda bir tepsi bu.Ama ben bu tarifle normal fırın tepsisinde de yapıyorum. Kenarları ince oluyor azıcık,onu da kesiyorum. :)) size de kolay gelsin.başka sorunuz olursa yine cevaplarım,geç cevap için de özür dilerim. :))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...