20 Şubat 2014 Perşembe

KURU PASTA-TUZLU

Bu güzel ve kolay ve lezzetli tarifi sizinle paylaşmaktan mutluyum.Denedim ,beğendim.Diyette olmasam da sürekli atıştırsam.  :))    

 Bereketli bir tarif.Hem evde hem de arkadaşlarımıza giderken hazır almak yerine kendimiz yapsak daha makbul değil mi?..Maddi yanından hiç bahsetmiyorum..Siz anlayın.






  • 125 gr  oda sıcaklığında tereyağ(yani yumuşak)
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yumurta akı(sarısı üzeri için ayrılacak)
  • 3 su bardağı un 
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı çörekotu



Yapılışı gayet basit.
  • un hariç tüm malzemeleri karıştırın
  • unu  bir seferde koyun ve yoğurun.
  • ele yapışmayan yumuşacık bir hamur olsun.
  • 20 dk dinlendirin.
  • küçük parçacıklar koparıp,istediğiniz şekli verin.
  • merdaneyle 1 cm kalınlığında açıp kurabiye kalıplarıyla da yapabilirsiniz
  • 180dereceye önceden ısıtılmış fırında kızarana dek pişirelim.
  • tabi fırına koymadan önce yumurta sarısı sürmeyi unutmayalım.
Daha güzel kızarsın ve parlasın istiyorsanız,yumurta sarısına bir çimdik toz çeker yada bir çimdik pekmez  ya da bir kaç damla su koymalısınız...




Ben pekmez ve su ve yumurta sarısı sürdüm..

Bayanlar baylar : Mutfak!  :)

2 yorum:

  1. Mmmhhh offf nasil canim cekti. Pastanede satilanlara benziyor. Ilk isim bu tarifi pisirmek

    YanıtlaSil
  2. inanın tadı da mükemmel..çok da kolay.. :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...