26 Şubat 2014 Çarşamba

KIRMIZI PANCAR TURŞUSU

Tur şu deyince hemen aklımıza uzun süre beklenerek olgunlaşan kış turşuları gelir.Bu onlardan değil.Günlük turşu derdi anneciğim, bugün yapıyorsunuz yarın yemeye başlıyorsunuz.Salatalara doğramak çok yakışıyor,azalınca suyuna isterseniz beyaz lahana isterseniz kırmızı lahana koyarsınız.Yemeye devam.Laf aramızda ben de ilk kez denedim.Çok beğendim.Az yapmışım bitmsin diye az koyuyorum.  :)  Suyuna  beyaz lahana da bastım dün akşam,iki gün sonra da onun tüketimine başlarım.Sıra sizde .







  • 4-5 tane kırmızı pancar
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 4  su bardağı su
  • 1 su bardağı sirke
  • 4-5 diş sarımsak
Yapalım hadi:
  • pancarları soyup dörde bölelim ve bir parmak kalınlığında dilimleyelim
  • tencereye koyup üzerine çıkacak kadar su ile yumuşayana dek haşlayalım
  • soğusun
  • kavanoza suyu ile alalım.
  • tuzu ekleyelim ve sirkeyi.kavanozda boş yer kalırsa sirke ile tamamlayabilirsiniz.
  • sarımsakları dilimleyip üzerine koyalım.kapağı kapatalım.



Ertesi gün servise hazır.Serinde saklayalım.Ertesi gün tuzunu kontrol edelim az ise ialve edelim.Kış turşusu olmadığı için çok tuzlu olmsına gerek yok,yemek tuzu gibi olsa yeter.


Bayanlar baylar...Mutfak!   :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...