27 Ocak 2014 Pazartesi

HAŞHAŞLI ÇÖREK



Mayalı hamur yaptım.Sanırım poğaça yapmak içindi. Birara internette gezerken görmüştüm bu şekillendirmeyi,hep de aklımdaydı denemek.Hamurdan bir parça arttı,fırsat bu fırsat denedim.
Hamur az daha fazla olsaymış iyiyimiş de,yani az daha pofidik pofidik olurdu.Ama tadı ve görüntüsüydü harikaydı.





Nerede seyrettiğimi hatırlasaydım  yayınlıyacaktım ama bulamadım.Rus mutfağında böyle şekilli hamur işleri çok.
Tarif için klasik mayalı hamur  tarifi kullanabilirsiniz.Bu tariften büyük tepsiye yapabilirsiniz.

Hamuru hazırladıktan sonra 6 bezeye ayıralım
Her bezeyi tepsi büyüklüğünde  açalım.
Her katın arasına haşhaş sürelim.
6 kat üstüste  koyalım ve tepsiye koyalım.
Ortasından  başlamamak kaydıyla  16 kesik yapalım.
Her iki dilimi kendi içinde bir iki tur kıvıralım,sırtsırta birleştirelim.
Üzerine yumurta sarısı sürelim.
1 saat  mayalansın.
180 derecede kızarana dek pişirelim.
Soğuyunca servis edelim.

resim internetten alıntıdır..sizin için buldum...  :))

şekle bakarak deneyebilirsiniz..   :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...