22 Ocak 2014 Çarşamba

EKMEK-EKMEK..


Bu aralar genelde ekmeği evde yapıyorum.Her seferinde kullandığım un karışımının oranlarını değiştiriyorum.Mühendisim ya!Parametrelerle oynamasam olmuyor.Uygun su uygun un ,uygun hamur sertliği deniyorum.Ölçüye gerek yok nerdeyse,her  biri ayrı güzel oluyor desem....

Bu ekmeklerde sadece kara un kullandım.





  • 5 su bardağı kara un
  • 2 tatlı kaşığı toz maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  •  1 şişe maden suyu
  • 1,5 su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
Bu aralar ekmekleri maden suyu ile yapıyorum.Hatta geçen gün poğaça yaptım maden suyu ile nefis oldu.Yumuşacık oldu ve bayatlamadı.

Ekmeğimizi yoğuralım..
  • Sıvı malzeme hariç tüm malzemeleri harmanlayalım.
  • Sıvıları ekleyelim ve yaklaşık 5 dakika yoğuralım.
  • Üzerine nemli bez örtelim ve mayalanmaya bırakalım.
  • Yaklaşık 1 saat sonra hamuru bol unlu tezgaha aktaralım.
  • Elimizle bir iki yoğurup gazını çıkaralım.
  • Hamuru iki parçaya ayıralım.
  • Elimizle şekil verip tepsiye gayet aralıklı yerleştirelim.
  • Tekrar mayalanmaya bırakalım.
  • 1,5-2 saat mayalansın,iyice kabarsın
  • 190 derecede iyice kızarana dek pişirelim.






PÜF NOKTALARI

Kara un ile beyaz un arasında şöyle fark var.Kara un daha çok su çekiyor.mesela  kara unda 4 su bardağı una 2 su bardağı su koyarsanız tam geliyor.Oysa beyaz unda 4 su  bardağı  beyaz una 1,5 su bardağı su yeterli oluyor.
Kara un daha az kabarıyor,maya miktarını az artırmak gerekebilir.Beyaz un  daha çok kabarıyor.

Ekmeklerin üzerine bazen süt ile ıslatarak  fırına veriyorum.Bazen sadece su.Bu kez yumurta sarısı ile birkaç damla suyu karıştırdım.Kara ekmekte farkını ayırt edemedim ama beyaz ekmekte parlak ve çok güzel bir sonuç aldım.

Hadi bayanlar baylar ,mutfağa...  Kokusu yeter!!   :))




4 yorum:

  1. Bu ekmegi ekmek makinasinda yaparsak ayni miktar malzeme mi kullaniriz?
    Tesekkurler,
    Zeynep

    YanıtlaSil
  2. Zeynep Hanım,hiç ekmek yapma makinesi kullanmadım.Benim bu ölçümden iki ekmek çıktı.Ölçünün yarısı size uygun olabilir diye düşünüyorum..Kolay gelsin..Yaparsanız sonucunu merak ediyorum doğrusu..
    :))

    YanıtlaSil
  3. Tariflere bayıldım. Ne güzel anlatmışsınız.
    Kara unlu ekmekleri biz de çok seviyoruz. Ellerinize sağlık:))
    Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..Ben de sizin tariflerinize bayılıyorum.. :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...