22 Ocak 2014 Çarşamba

BURMA TATLI



Hafta sonu çok sevdiğimiz Köseoğlu ailesi bizimleydi.Karadeniz gecesi yaptım.Hamsi, istavrit tava,kremalı mantar çorba, karalahana sarması,kuru fasulye,turşu kavurması,salatalar,pilav,burma tatlı.. Ve ev yapımı ekmekcikler...

Büyük bir keyifle hazırladım,  afiyetle yedik.

Tatlıdan başlayarak tarifleri paylaşalım.

Baklava  yapmak bana daha kolay.Burma tatlıda hamurun tek tek açılması gerekiyor.Hamuru açmayı  becerebiliyorum ama   uzun sürüyor.Baklavada biliyorsunuz yufkaları tabak büyüklüğünde açarak  aralarına bol nişasta koyarak üstüste diziyoruz ve tepsi büyüklüğünde açıyoruz.Ama burma tatlı yapmak da çok keyifli.
Mutfak benim terapi merkezim.. :))





  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı(aida) süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • yarım çay bardağı sirke
  • 1 çimdik tuz
  • 3 çay bardağı un ve belki biraz daha
  • bir büyük kase nişasta
  • ince çekilmiş ceviz,ne kadar ölçmemişim,yetmedi,kalanına antep fıstığı koydum..   :)
Bu hamuru baklava için de kullanabilirsiniz.Çok güzel bir hamur  oluyor.Tüm malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur tutulacak.Unu yavaş yavaş ekleyelim ki sert olmasın hamur, yoksa zor açılır.Hamuru yarım saat dinlendirelim.

Hamurdan mandalina büyüklüğünde bezeler yapalım.12-13  beze çıkıyor.

Nişasta ile bezeleri açabildiğimiz kadar ince açalım.

Cevizi serpelim.
Yufkayı ortadan ikiye bölerek ince oklavaya ucundan başlayarak saralım.Ben bunun için ince oklava almıştım ben.Oklavada hamuru büzelim ve oklavadan çıkaralım.Tepsiye dizelim

  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
Karıştıralım,kaynamaya başladıktan sonra 10 dakika kaynatıp soğumaya alalım.
Ben genelde şerbeti bir gece önce kaynatır,dolapta bekletirim.
  • 250 gr tereyağ
  • 1 çaybardağı sıvıyağ
Tereyağı eritelim.Sıvıyağı da katalım.Tereyağda parçacıklar olabilir,tülbentten süzmeden tatlıya dökmeyelim, o parçacıklar yanar ve kötü gözükür.
Kızgın tereyağı  tüm tatlıya yayalım.180 derece fırında kızarana dek pişirelim.

Fırından çıktıktan sonra ılımasını bekleyin ,yaklaşık 20 dakika ve soğuk şerbeti üzerine  azar azar gezdirin.
Tercih meselesi,ben kıyır kıyır severim,o yüzden şerbete boğmam.Eğer siz daha ballı seviyorsanız,soğuk şerbeti tatlıya fırınddan çıkar çıkmaz dökün.Üzerini kapatmayın.Tatlı şerbeti çektikten sonra örtebilirisniz.Yoksa tatlı çok yumuşar,hamursak olur.




Hadi bakalım kolay gelsinn...Hep ne derim,elinizi korkak alıştırmayın,mutfak bizimmm!!!  :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...