15 Ocak 2014 Çarşamba

BİR KALIP İKİ KEK


Evde herkes ayrı kek seviyor.Çocuklarım  kakaolu,parça çikolatalı   seviyor.Eşim ,ben  kuru üzümlü,fındıklı fıstıklı seviyoruz.
Ben de ne yaptııımmm,bir kalıpta iki ayrı kek yaptım.Bir güzel oldu ki anlatamam.Kek hamurunu yaptım,ikiye böldüm,bir yarısına kuru üzüm ve portakal kabuğu rendesi,öteki yarısına kakao karıştırdım.Kelepçeli kalıba aynı anda döktüm.Oldu valla..








  • 5 yumurta (kalıbım büyük,yumurtalar küçük  :)
  • 1 su  bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2-3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 avuç kuru üzüm
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı süt





Yapalım:
  • Yumurtalarla şekeri çırpalım
  • Yağı ve sütü katalım.
  • Vanilya kabartma tozu ve unu katalım.
  • Hamuru ikiye ayıralım.
  • Kakaoyu az suda çözdüm,ve keke ekleyip hafifçe karıştırdım.
  • Diğer kısmına üzüm ve portakal kabuğu rendesini ekleyelim.
  • Yağlanmış unlanmış kek kalıbının iki tarafına kek hamurlarını dökelim.
  • 180 derece de  50 dakika pişirelim.
  • Soğuyunca kalıptan çıkarıp servis edelim.



AFİYETLE....




2 yorum:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...