29 Ocak 2014 Çarşamba

BALERİN BUTİK PASTA

Bu aralar gerçekten doğum günleri çok olunca ben de mutfaktan çıkamaz oldum.Pastayı yapma aşamasına gelene kadar bir de tasarlaması yok mu.O bile ayrı bir zaman ve ciddi çalışma istiyor.Kim ne sever,pasta kaç kişilik olacak,renkler ne olsun..
Evde olan malzemelerle toparlamak da kolay değil tabi.

Bu pastayı Arkadaşım Füsun'un biricik kızı Defne için yaptım.Onu çok da sevdiğim için ona uyan bir pasta seçmek istedim.Napsam napsam diye düşünürken baleye giden Defneciğe balerin figürlü pasta yapmayı uygun buldum.Pasta okuluna hazırlanacaktı ve çocuklar ve öğretmenler  yaklaşık kırk kişilik olacaktı.Her zamanki gibi bir gün önceden kekini ne  kremasını hazırladım.Ertesi gün kaplamayı ve figürlemeyi yaptım.Ben tadına bakamadım ama güzel olduğu haberleri tüm yorgunluğuma değdi.




reimlerin çözünürlüğü iyi olmamış..rengi de aslı ile aynı çıkmamış..  :((


Kek için fırın tepsisini kullandım.İki ayrı kakaolu pandispanya kek çırptım ve hiç sağını solunu kırpmaksızın  (sağolsun çok düzgün oldular) ,arasına krema sürerek kaplamaya geçtim. Bu arada tepsim 28*32 cm boyutlarındaydı.

Kek   

  • 4  yumurta ak-sarı ayrılacak.Aka asla sarı karışmıycak.Akın olduğu kap kuru  olacak.
  • 125 gr (1,5 çay bardağı)  şeker
  • 5 gr kabartma tozu(fazla koyarsanız  çökme yapar )
  • 100 gr  (1 su bardağı)  un
  • 25 gr kakao
Yaparken,
  • Şekerin yarısını bir fiske tuz ile birlikte aklara koyalım ve köpük olana dek çırpalım
  • şekerin yarısını sarıya koyalım ve 2 yemek kaşığı kaynar su ilavesiyle koyulaşana dek (yumurtaların rengi açılır) çırpalım
  • una kabartma tozunu ilave edelim ve kakaoyu da.Bu karışımı mümkünse-yani üşenmezseniz- 3  kez eleyerek krema şeklini alan sarıya ekleyelim.Karıştıralım
  • En son  köpük beyazı ekleyip,aşağıdan yukarı karıştıralım.
  • Ya yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanp unlanmış tepsiye dökelim.Homojen(her yeri aynı kalınlıkta) yayalım.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında(ben fan lı ısıtmada daha iyi sonuç aldım) 20 dakika pişirelim.
  • Kürdan testi yapabilirsiniz.Keke kürdanı batırın temiz çıkıyorsa ,tepsiyi fırından  alabilirsiniz.
DİKKAT

Kek  tepside çok uzun kalırsa terleme yapar.10 dk sonra soğutma ızgarasına alın.


DOLGU KREMASI_GANAJ

Ganaj   çok lezzetli oluyor ama soğuyunca çok sertleşiyor.Bunun için ya pastayı buzdolabına koymıycaksınız,ki bu mümkün,korkmayın bozulmaz,ya da ganajdaki çikolata oranını azaltacaksınız.

Ganaj yapımı için butik pastalarımı ziyaret edebilirsiniz.Tabi bu pasta büyük olduğıu için 500-600 gr çikolata ve bir o kadar krema kullanmanız gerekir..
merak ettikleriniz için buradayım..
:))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...