5 Aralık 2013 Perşembe

YAŞ PASTA


Tevellüt eski olunca insanın aklına yaş pasta denilince gözlerimizin ışıldadığı zamanlar geliyor.evde mozaik pasta yapılınca kendimizden geçerdik mululuktan.Yaş pasta pastanelerden alınırdı.Sonra amonyaklı yaş pastalar çıktı,annecim pek güzel yapardı.Hep aklımda ,ben de yapıcam bir kez amonyaklı pastayı ,çünkü tadı damağımda hala..
Oraletli pastalar...Hımmm..Çok gerilere gittim..Bu kadar nostalji yeter.

Butik pastalarım için değişik kekler deniyorum,pandispanya harici,bu da onlardan biri.Ben beğendim.Tesbitim şudur ki;  bekledikçe lezzeti artıyor.Bekledikçe derken,keki pişirdim.Tarifinde bu kekin ,streç filmle sarılarak dolapta 15 gün saklanabileceği yazıyor.Buzlukta daha uzun tabii ki.Deniyim dedim.Sonuç gayet başarılıydı.

Arasına çikolata ganaj koydum.Malzemem azdı,keki de üçe bölünce her kata istediğim kadar koyamadım ama gönlümüzü yaptı.Arasıra da idare etmek lazım di mi ama? Bir anda karar verdim,süsledim, dostlarımıza götürdüm.Dinlenmeden yedik,ama ertesi güne ve hatta daha ertesi güne kalanlar nefisti..



Keki  için:

  • 200  gr  yumuşak tereyağ
  • 200 gr toz şeker
  • 200 gr un
  • 4 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 yemek kaşığı süt
  • 1 portakal kabuğu rendesi(isteğe bağlı)
Krema için:
  • 200 gr  çikolata  bitter
  • 200 gr krema
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
Eveeettt....Fırını 160 dereceye ayarlayalım.Isınmaya başlasın.
  • tereyağ ile şekeri krema kıvamına gelene dek 5-10 dk mikserle çırpalım
  • yumurtaları tek tek (herbiri 30 sn )ekleyerek,çırpalım.
  • una kabartma tozu ve vanilyayı katıp,keke eleyerek ekleyelim.
  • portakal kabuğunu unutmayalım.
  • en son sütü ekleyelim kaşıkla karıştıralım.
  • kıvam koyuca olacak, bir kaşık hamuru alın ,eğer hamur kaşıktan aşağı  -lap- diye düşüyorsa tamamdır.Kaşığa tutunuyorsa 1 kaşık daha süt ilave edebilirsiniz.
  • kek kalıbını katı yağ ile yağlayıp unlayalım,hamuru dökelim,güzelce yayalım.
  • 160 derecede 1 saat pişirelim.
Bu tarifi ben 18 cm kare kalıpta yaptım.Size kendinize uygun bir kalıp kullanabilirsiniz.
Dediğim gibi ,benimki deneme amaçlıydı ve bir hafta dolapta streçli beklettim.
Benim önerim,eğer yaş pasta yapacaksanız keki bir gün önce yapın ve hava almayan bir kapta dinlendirin.Hem kolay katlarına ayırırsınız hem hem lezzeti artar.
Ve fakat pandispanya kekler birgünden fazla beklemeyi sevmez..Hatırlatmak istedim..  :)

Ganaj gayet basit.
  • kremayı kaynatma derecesine dek ısıtın
  • ocaktan alın.küçük böldüğünüz çikolatayı bunda  karıştırarak eritin.
  • soğumaya bırakın.
  • Sürülme kıvamına gelince içine yumuşak  tereyağı koyun güzelce mikserle en az 5 dk çırpın.
  • kremanın rengi açılacaktır,normal,endişe etmeyin.
Sonrası size kalmış.Keki üçe bölün,çok kabarmadı ince oldu derseniz ikiye bölün,ay  hiç uğraşamıycam derseniz öylece kaplayın.nerden bulucam şimdi çikolata derseniz kekini yiyin..yeter ki keyfiniz ,sağlığnız yerinde olsun.
en üst parçayı ara katı kaptım,düz olsun diye..bu da son kalan parçaydı,zor kurtardım ,resim  çekiyim diye.



Kekin katlarını şeftali marmelatlı su ile ıslattım.Süt ile de olur.Ya da başka marmelat,bu da size kalmış.
Ne kar mı ıslattım,yumurta fırçası ile her yerine sürdüm..Çok  da  yapış yapış sevmiyorum.

Sonra katları kremaladım.Sonra fındık fıstık süsledim.Hataları kapatmaya birebir.Size de kolay gelsin.Denerseniz haberim olsun..

:)

        Afiyet olsun.
        Belgin Aslan





2 yorum:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...