17 Aralık 2013 Salı

TERBİYELİ TAVUK SUYU ÇORBA...

Bu çorbamın bir ilk hali  var bir de son hali.
Oğlum çok hastalandı.Baş ağrısı ,boğaz derken ogün okula gitmedi.Ama ben işe gittim tabi .  ;(  anne yüreği dayanır mı eve gelirken aldım bir bütün tavuk.Yıkadım güzelce,çocuğum açş beklicek zaman mı var,koydum düdüklüye,bir avuç da arpa  şehriye.Tavukla beraber bir güzel piştiler.Suyu genelde tavukla aynı hizada olacak kadar koyuyorum.O zaman suyu daha lezzetli oluyor.

hasta çorbası


Pişti.Bol limon,az karabiber,az kıyılmış maydanozla nefis oldu.Ama  beni kesmedi tabi,meyanesiz çorba.I-ıh!
Ertesi akşam işten  gelince:

  • 1 kaşık un
  • 1yumurta sarısı
  • 1 limon suyu
  • 1 kase süzme yoğurt
güzelce çırptım.Kaynamakta olan çorbaya ilave ettim.Bir iki taşım kaynadıktan sonra indirdim.
Bu arada unutmadan  bir önceki akşam  haşlana tavuklardan da beyaz göğüs kısımlarından içine bir avuç kadar ekledim.
Az yağa yakılmış nane ile servis önerimdir


KOLAY GELSİN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...