4 Aralık 2013 Çarşamba

SEBZE ÇORBASI



Elim iyileşti ya mutfağıma geri döndüm.Çok mutluyum!  Soğan doğramaktan bıktım demeyin ,vallahi insan onu bile özlüyor,yeter ki sağlık olsun.

Açılışı oğlumun çok sevdiği sebze çorbası ile yaptım.Evde tavuk suyu ve azıcık da haşlanmış tavuk eti olsaydı bir o kadar dah güzel olacaktı ama bu haliyle bile çok lezzetliydi.

Yaz günlerinde aklıma gelmeyen çorbanın hakkını kış günlerinde veriyorum.Tarhana çorbası benim birinci sıramda.Oğlum ve eşim klasik olduğu üzere  mercimek çorbası sever. Kızım beyaz çorbalardan sadece yayla çorbasını sever.Bu tariflerle birlikte diğer çorba tariflerim için çorbalar sayfasına gözatabilirsiniz.


sıcak sıcak...  mmmhh!!


  • 1 tane mümkün olduğu kadar yeşil kabuklu orta boy  kabak
  • 1 adet iri boy havuç
  • 1 küçük papates
  • 1 küçük kırmızı biber(doğranmış halı 1 yemek kaşığı olsa yeter)
  • 1 küçük yeşil biber (bu da 1 yemek kaşığı olsa yeter)
  • 2 ymek kaşığı haşlanmış mısır
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı süt
  • 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • süslemek için dereotu ve maydanoz ,ince kıyılacak
Yapılışı gayet basit.
  • Tencerey yağı koyalım.
  • İri rendelenmiş havucu ekleyip kavuralım.Havuç yağa rengini versin.
  • Kabağı,kabuklarıyla ve yine iri rendeyle rendeleyip ekleyelim.Bir-iki çevirelim.
  • Kırmızı ve yeşil biberi ekleyelim.
  • Unu ekleyip  iki dakika kavuralım .3-4 bardak su ilave edelim.
  • Çırpma teli ile karıştıralım.
  • Kaynayınca patatesi ve mısırı ekleyelim.
  • Kıvamlı bir çorba olacak.Patatesler yumuşayınca sütü ekleyelim.Kıvamı için -zevkinize göre-su veya süt ilave edebilirsiniz.
  • Bir-iki taşım kaynadıktan sonra altını kapatabilirsiniz.
Ben söylememişim ama tuz ilave etmeyi unutmayın.
Acı seviyorsanız pul biber çok yakışıyor.
Servis esnasında limon (muhakkak,bence),maydanoz dereotu ve karabiber..


Elleriniz dert görmesin..
:))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...