9 Aralık 2013 Pazartesi

MİAMİ HEAT BUTİK PASTA


Geç yayınladığım pastalardan biri.Elimi yakmasaydım şimdiye çoktan yayınlanmıştı.
Sevgili aile dostlarımızın oğlu Recep Kağan benden pasta istedi.Nasıl kırayım.Miami Heat basketbol takımının logosunun olduğu bir pasta.Hemen kolları sıvadım.Araştırdım,şablonlar çıkardım.Renkleri kendim beyaz hamurdan oluşturdum. Çok büyük bir pasta olmadı ama yine  de neredeyse 15-20 kişi ağırladı.





Kek 

200 gr tereyağ yumuşak ,200 gr şeker ile iyice çırpılacak.
4 yumurta (oda sıcaklığında  )  teker teker    bu hamura eklenecek.
Her eklenen yumurta en az 1 dakika çırpılacak.
200 gr una 1 tatlı kaşığı kabartma tozu eklenip bu karışıma elenecek.3 yemek kaşığı süt ile kıvam ayarlanacak.
Ben 1 tane de portakal kabuğu rendeledim.
160 derecede 45 -50 dakika pişirilecek.

Keki bir gün önce pişirdim.
Ertesi gün üçe böldüm.
20-22 cm lik  kalıpta pişirdim.

Ganaj icin

200 gr bitter
200 ml krema
1-2 yem ek kaşığı yumuşak tereyağ

Krema ısıtılacak.
Ocaktan alınan kremaya çikolata konulacak ve çikolata eriyene dek karıştırılacak.
Soğuyan kremaya tereyağ koyularak iyice çırpılacak.

Keki marmelatlı su ile ıslattım.
Kremayı arasına sürdüm.

Diğer pastalar ve ayrıntılar için butik pastalarıma  bakabilirsiniz.Daha merak ettiklerinizi bana sorabilirsiniz.
:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...