12 Aralık 2013 Perşembe

KEK VE KREMA :PASTAAAA


Dün yaptım da yedik sanmayın.Yapalı da çok oldu,biteli de..Hemen ekleyemiyorum siteye malesef,vakit yok.
İşyerinde  arkadaşlar söyleniyor bazen,koyuyorsun da resimleri  bize niye getirmiyorsun diye..Oysa çoktan bitmiş  oluyor.Bana misafir gelemniz gerek bir,ikincisi ben niye yayınlıyorum bu tarifleri ,siz de  yapın diye.Hem siz yersiniz hem benim  gibi sevdiklerinizle  paylaşırsınız.

Bu pastayı işyeri  arkadaşlarım geldiğinde yapmıştım.Planladığım ,  keki  üçe  bölmek ve kremayı  aralarına sürmek ve üzerine çikolata sos ile ikram etmekti.  Yaptığım bu oldu:

Çünkü keki üçe bölmek için bir gün öce yapmak ya da en az 3-4 saat dinlendirmek  lazım.Ve beni o kadar vaktim yoktu.
Pastayı bitirince üzerine pudra şekeri serpmenin ve çikolata sosunu servisde dilimlere dökemenin daha hoş olacağını düşündüm.Öyle de oldu.Pasta bitince resim çekmeye zor da olsa vakit buldum ama dilimli ve çikolata soslu resmim yok  malesef.Ama inanın  hem estetik olarak hem de lezzet olarak denemeye değer.





  • 6 yumurta (benim kalıbım büyük,sanırım 26 cm) 
  • 250 gr tereyağ (oda sıcaklığında beklemiş)
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı tepeleme kakao
  • 1 su bardağı süt
  • 3 su bardağı un (birer birer ekleyin lütfen)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • aroma seviyorsanız, 1 limon kabuğu rendesi,ben kakaolu keklere çok yakıştırıyorum.
Önce keki yapalım

  •      tereyağ ile şekeri çırpalım
  • yumurtaları   tek tek ekleyip,birer dakika çırpalım
  • kakao,un,kabartma  tozu,vanilya karıştırıp ,hamura  eleyerek ekleyelim.
  •  en son sütü ilave edip  180 derece önceden ısıtılmış fırında v e yağlanmış unlanmış kek kalıbında yaklaşık 50 55 dakika pişirelim.
  • 15 dakika  kalıpta soğuttuktan sonra,kalıptan alıp soğumaya bırakalım.
  • ben ikiye kestim ama rahatlıkla üç kata da ayrılabilirdi.

Krema için:
  • 4 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı u n
  • 2 yemek kaşığı  mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı pirinç unu
  • 1 yumurta
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 vanilya
  • 1 paket toz krem şanti
Krem şanti  ve vanilya hariç tüm malzemeleri soğuk süte karıştırıp,kısık ateşte koyulaşana dek pişirelim.
Soğuyunca içine toz krem şantiyi koyup güzelce çırpalım.Sütlü karışımı bir gün önce yaparsanız,ertesi gün iyice sertleşen(nerdeyse taş gibi) kremaya krem şanti koyup çırparsanız,sonuç mükemmel olur.



Hazırlama:

Keki bölelim.
Süt ile ıslatalım.
Arasına kremayı yayalım.
Üzerine çikolata (hazır) sos da çok yakışır.Ben pudra şekeri ile süsledim ama çikolata sosu dilimlere dökerek servis yaptım.Harikaydı..

Öyle ki,kalabalık bir misafire hazırlamıştım, dilimli haline resim çekecek vaktim bulamadan bitti..








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...